Через аварію на телекомунікаційних мережах, завдяки яким найбільший місцевий провайдер – чернівецька філія ВАТ "Укртелеком" – забезпечує Інтернет-зв’язок, днями на декілька годин без доступу до Інтернету залишилася майже вся область.
Як на це відрегувало ділове життя, ми поцікавилися у керівників підприємств, установ.
Найбільше потерпали від відсутності Інтернету обласна податкова адміністрація та туристичні фірми.
Андрій КОМАР, заступник начальника відділу інформатизації процесів оподаткування ДПІ в Чернівецькій області:
– Упродовж кількох годин у нас не працювала ані корпоративна мережа, ані Інтернет-зв’язок, оскільки в нас встановлено обладнання "Укртелекому". Тому ми не могли приймати звіти від платників податків, які звітують в
електронному вигляді. А відтак не могли видавати їм квитанції про оплату. Загалом платників податків, які уклали з нами угоду про електронний спосіб звіту, станом на 10 травня, в області налічувалося 638. У другій половині місяця – з 15 по 20 – приймаємо щомісячні звіти. Більшість наших платників звітують саме в останні граничні дні. Тому, якби така аварія сталася у пікові дні, непереливки були би не лише нам, а й платникам податків. Адже відсутність Інтернет-зв’язку не звільняє їх від відповідальності за невчасно наданий звіт.
У туристичній фірмі "Континет тур" повідомили, що відсутність Інтернету протягом всього двох годин спричинила великі незручності: "Клієнти приходять, а повідомити їм нічого".
У фірмі "Грінвіч-тур" поскаржилися: "Утворилася велика черга. Клієнти були незадоволені, деякі з них йшли геть. Обурює те, що нас навіть не повідомили, що сталося. Будемо вирішувати, щоби надалі ми не опинилися у подібній ситуації. Можливо, запровадимо альтернативні джерела доступу до Інтернету, наприклад, через інших провайдерів".
Інші ж установи, організації та фірми – управління Пенсійного фонду, відділи та структурні підрозділи ОДА, міськради, товарні біржі, брокерські фірми тощо – мали здебільшого тимчасові незручності через недоступність до офіційних сайтів та електронної пошти. А деякі стуктури відсутність Інтернет-зв’язку взагалі не помітили. Наприклад, банки.
Галина ПРИСЯЖНЮК, начальник відділу інформатизації управління Національного банку України в області:
– У нашому банку існує своя корпоративна мережа. Тому вся он-лайнова фінансова і банківська робота виконується без необхідності застосування Інтернет-зв’язку. Крім того, у разі непередбачуваних ситуацій, існує ще й система резервного забезпечення. Єдине, чим нас можуть зачепити перебої у доступі до глобальної мережі, це робота з офіційною сторінкою банку. Власне, кожен банк має своє програмне забезпечення і телекомунікаційні протоколи, які дозволяють обмінюватися інформацією.
Сергій ЧАЙКА, заступник директора з питань маркетингу та продажу послуг Чернівецької філії ВАТ "Укртелеком":
– За межами області було пошкоджено кабель зв’язку. Це звичайне механічне пошкодження. І щойно структура (з етичних міркувань не називатиму її), якій належить цей кабель, полагодила його, Інтернет-зв’язок в області було відновлено. Такі форс-мажорні обставини передбачено в наших угодах – доступність послуги становить 98%. Тобто в решту два відсотки вкладаємо ремонтні роботи, відновлення зв’язку та інші незручності для клієнта. А тим підприємствам, які потерпають й від найменших перебоїв доступу до Інтернету, варто подбати про резервні канали зв’язку.