Чимало читачів звернулися до редакції після того, як отримали рахунки за стаціонарні телефони. Там пропонувалося сплатити значно більше грошей: до рахунку за місцеві розмови додався аванс на наступний місяць. Причому в декого сума авансу більша, ніж плата за місцеві телефонні розмови. У квитанціях також вказано, що нововведення ВАТ "Укртелеком" запроваджує з 1 квітня.
Компанія починає застосовувати авансову систему оплати, повідомили в Чернівецькій філії ВАТ "Укртелеком". Нововведення поки що діє у Чернівцях для фізичних осіб. Згодом планується ввести цю систему і в районах, і для підприємств.
Згідно із законом "Про телекомунікації" і Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг, "Укртелеком" має право застосовувати дві системи оплати: авансову і кредитну. Досі діяла кредитна система, коли споживач спершу отримував послуги, а потім розраховувався, причому часто із затримкою. Тепер "Укртелеком" буде брати приклад із закордонних телефонних компаній чи операторів мобільного зв’язку, які без попередньої оплати дозволяють хіба що приймати вхідні дзвінки.
Наразі для абонентів стаціонарного зв’язку одна система оплати не виключає іншої. У рахунках вказано, що аванс "рекомендований", тобто якщо людина його не заплатить, боржником її не вважатимуть. Зв’язківці стверджують, що ця система вигідна і споживачеві: можна не хвилюватися, коли забудеш вчасно заплатити, поїдеш у відпустку тощо через те, що телефон відключать. Заплачена авансом абонплата (сьогодні її розмір у Чернівцях становить 13,75 гривні) дозволить уникнути проблем.
Тим, у кого є запитання з приводу оплати за телефон, варто знати про свої права, а саме:
- право на безоплатне отримання від оператора, провайдера вичерпної інформації про зміст, якість, вартість та порядок надання телекомунікаційних послуг;
- повернення оператором, провайдером невикористаної частки коштів у разі відмови від попередньо оплачених телекомунікаційних послуг у випадках і в порядку, визначених Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг;
- у разі невикористання авансу протягом одного розрахункового періоду залишок суми переноситься на наступний розрахунковий період, якщо інше не передбачено договором;
- плата за отримані телекомунікаційні послуги вноситься споживачем після отримання ним рахунка, але не пізніше 20 числа місяця, що настає після повного розрахункового періоду, та до 20 числа поточного місяця у разі застосування попередньої оплати, якщо інше не передбачено договором. Оператор не може включати до обов’язкових умов договору вимогу про попереднє внесення абонентної плати або авансового платежу за послуги більше, ніж за один розрахунковий період.