Машини на єврономерах почали активно штрафувати. Що відбувається

Новини України / новини / гаряча тема
7 734
0
Машини на єврономерах почали активно штрафувати. Що відбувається

Машини з іноземними номерами можна було помітити на дорогах України починаючи ще з 90-х років. Проте саме після Революції Гідності кількість таких автівок стала критичною – як і гострота дискусій навколо них.

Залежно від регіону таких "іноземців" називають "литовцями", або "поляками", тобто це машини відповідно із польськими або литовськими номерами. У столиці більше "литовців", на Західній Україні переважають "поляки", на Закарпатті - "словаки". У дискусіях, що точаться в соцмережах, часто можна зустріти узагальнюючий термін з відтінком зневажливості – "євробляхи", йдеться у публікації "Еспресо. ТВ".

Хто такі "іноземці" і скільки їх в Україні

В українському законодавстві використовується специфічна тавтологічна форма, яка позначає авта на іноземних номерах - "машини ввезені на умовах тимчасового ввезення".

Громадянин України може перетнути кордон на автомобілі з іноземними номерами, якщо він зобов’язується виїхати через той самий митний пункт впродовж 5 днів, або за умови виїзду через інший пункт – впродовж 10 днів.

Якщо ж за кермом такого авто перебуває громадянин іншої країни (нерезидент), то він отримує право їздити на цьому транспорті Україною впродовж 1 року. Примітно, що таке право має саме той нерезидент, який перетнув кордон за кермом автомобіля, а не власник авто, або українець, який може сісти за кермо.

За даними Державної фіскальної служби на кінець 2016 року в Україну на умовах тимчасового ввезення заїхало майже 600 тисяч автомобілів.

За даними представників профільних автомобільних асоціації зараз кількість таких машин перевищує 1 млн. У публічних виступах депутати часто називають цифри від 700 тис до 1.5 млн "іноземців" на дорогах України.

Це в кілька разів більше, ніж зареєстровано автомобілів у Києві. Для порівняння, всього Державна прикордонна служба нарахувала в період з 2013 по 2015 рік майже 10 млн автівок з іноземними номерами, які щорічно заїжали в Україну.

Чи легально користуватися "литовцями" та "поляками"

Так. Але поки виконуються вищезгадані правила, за якими такі автівки перетнули кордон та умови на яких вони знаходяться в Україні.

Основним мотивом для покупців "іноземця" є відсутність митних зборів, які доводиться платити якщо хочеш самотужки і легально завезти придбане за кордоном авто в Україну. Різниця в ціні вживаних іномарок на "єврономерах" та машин, які за які сплачено всі мита, та зареєстровано в Україні, сягає 3-5 або і більше тис євро.

Продавці ж машин на "єврономерах" запевняють покупця в Україні, що такою машиною можна легально користуватися за "генеральною довіреність", або іншою схемою впродовж 2 чи навіть 5 років. Або бути готовими сплатили штраф у розмірі 8,5 тис грн. та їздити на придбаному у "євроділків" авто далі.

Дуже часто ці машини є власністю та перебувають на балансі закордонних фірм, польських або литовських.

Якщо ж машину затримують поліцейські з метою перевірки документів, згідно статті 485 Митного кодексу України водію загрожує штраф до 300% митних платежів, за порушення умов ввезення автомобіля в Україну.

Також зараз на різних сайтах можна прочитати інформацію про схему, за якою умовні литовські чи польські фірми оголошуються банкротами – а тих хто користується машинами, які зареєстровані на такі фірми, вимагають їх повернути.

Що змінилося

Цього літа додався ще один гарячий фактор до дискусії навколо єврономерів - активна практика в судах вищих інстанцій, щодо стягнення штрафів із тих, хто порушив правила ввезення чи користування такими автами в Україні. У різних випадках штрафи сягати від 400 тис грн. до понад 1,5 млн грн., в залежності від ціни авто.

Насправді ж, практика штрафування тих, хто користується машинами на іноземних номерах почалася навіть не цього року. Ще весною 2016 року були зафіксовані перші рішення судів про штрафи у 8,5 тис. грн (перша фіксація порушення) для власників авто на іноземних номерах, які порушили правила перебування в країні.

Цьогорічні штрафи у розмірі кількох сотень тисяч гривень – це у більшості випадків саме продовження таких справ, коли громадяни продовжували користуватися "єврономерами".

Деякі видання навіть писали про спеціальні "патрулі". Ніби представники митниці разом з поліцією проводять спільні перевірки, щоб виявити ввезені в Україну з порушенням митного законодавства машини.

В травні 2017 року Комітет Верховної Ради з податкової та митної політики підтримав законопроект №4932, поданий народним депутатом Максимом Бурбаком ("Народний Фронт") який має змусити власників авто на іноземних номерах сплачувати за один находження в країни 2 євро (59 грн) (1 тиждень – 7 євро (207 грн), 1 місяць – 33,8 євро (1 000 грн), 1 рік – 342, 2 євро (10 122 грн).

Сплачувати потрібно на пункті перетину кордону "наперед". Тобто власник "єврономерів" буде змушений оплатити своєрідний "проїзний", ціна якого є тим нижчою, чим довший період оплачується.

Цей законопроект тоді спровокував акцію організації "Авто Євро Сила", яка гуртує власників "єврономерів", під Верховною Радою. Раніше, взимку цього року, учасники руху вже палили покришки на виїздах до Києва, протестуючи про проти змін до Митного кодексу.

Тоді ж Петро Порошенко також пообіцяв боротися зі зростанням кількості авто на іноземних номерах. Указом 146/2017 він доручив Кабінету Міністрів України невідкладно врегулювати ситуацію, що "склалася внаслідок недотримання вимог митного законодавства при використанні на території України транспортних засобів, зареєстрованих відповідними органами іноземних держав".

Тобто поки що позиція вищих владних органів доволі чітка – користування "єврономерами" виходять за межі українського законодавства.

Що у підсумку

За коментарями нардепів загалом у Верховній Раді зареєстровано 22 законопроекти, які покликані вирішити проблему "єврономерів". Водночас, організація "Авто Євро Сила" вже оголосила наступну масову акцію під стінами парламенту на 6 вересня.

Досить реальним виглядає сценарій, за яким власники авто на "єврономерах" за прикладами вкладників збанкрутілив банків, будуть вимагати свого роду легалізації своїх авто.

За словами активістів, вони хочуть, щоб українцям дозволили їздити на іноземних номерах за умови сплати в бюджет щорічного внеску в 200 євро, що за рік, за їх підрахунками, принесе до бюджету близько 10 млрд грн.

Варіантів може бути декілька. По-перше, це радикальне зниження ввізних мит на всі види іноземного автотранспорту. На даний момент консенсусу щодо цього варіанту немає, зважаючи на політичні інтереси які і диктують політику протекціонізму, високих мит на підтримки внутрішнього виробника.

По-друге, може бути оголошено "амністію", за пропозицією нардепа Роберта Горвата (БПП). Буде оголошено перехідний період, наприклад, півроку, коли всі "євроавтомобілі" пройдуть одноразову реєстрацію, обов’язковою умовою якої буде відповідність екологічним стандартам, та сплатять додатково ПДВ.

Нардеп Тетяна Острікова ("Самопоміч") у своєму законопроектів пропонує варіацію на тему "проїздного", або умовно-часткову плату: на 2018 рік це буде 0,2% від суми митних платежів, вже в Україні, у внутрішніх митницях, можна буде далі щомісячно сплачуючи відповідне мито.

Збалансованим, для легалізації уже ввезених авто, виглядає варіант сплати штрафу 8,5 тис. грн та сплати митних зборів у звичайному розмірі, наприклад, із реструктуризацією виплати на період 1-2 роки.

Так чи інакше, восени під стінами Верховної Ради та у самій сесійній залі нас очікують чергові євроавтомобільні пристрасті.

Андрій Пилипенко, Еспресо ТВ

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:

Новини Дня

00:45
Продукт для ідеального сніданку: як правильно зберігати цілі та нарізані авокадо
00:30
Сім причин, чому ваша кава гірка — і як її правильно заварити
00:15
9 корисних звичок, завдяки яким дім завжди буде чистим та прибраним
23 лютого, 2025
23:58
Помітно покращує стан. Учені розповіли, яку дієту слід обрати за діабету
23:36
Весна феєрично ощасливить лише ці 4 знаки Зодіаку
23:05
Україна розробляє аналог Patriot — Зеленський
22:44
Курський напрямок за інтенсивністю ворожих атак майже наздогнав Покровський – Генштаб
22:23
Чи можна митися при температурі та коли хворієте
22:04
5 пар знаків Зодіаку, які знайшли кохання всього свого життя
21:46
Стан Папи Римського залишається критичним, але він при свідомості - Ватикан
21:23
Минулого року Україна виготовила 2,2 млн FPV-дронів, цього року виробимо більше - Зеленський
20:45
Замінять каву: 5 напоїв, що швидко наповнять енергією
20:22
Україна втратила 3,5 мільйони робочих місць з 2022 року
20:05
Україна та США більше не розглядають створення фонду на $500 мільярдів - Зеленський
19:44
Атака російського дрона на ЧАЕС: рятувальники виявили нові осередки тління
19:23
6 найкорисніших видів соків, які варто обирати в магазині
19:05
«Треба нагадувати про війну»: у Чернівцях відбувся автопробіг на підтримку військовополонених та безвісти зниклих - фото та відео
18:45
Українські дрони успішно вражають росіян, а балістика готується до цього – Зеленський
18:25
Готується швидко! Названо десерт, який їдять довгожителі світу
17:59
У місті на Буковині планують облаштувати алею Слави
17:39
Епідемія ГРВІ та грипу на Буковині: за тиждень кількість хворих дітей значно зросла
17:20
Зеленський сказав, за яких умов готовий залишити пост президента
17:01
"У пам'яті її світлий образ назавжди": завтра на Буковині попрощаються із відомою медикинею
16:42
Умєров оголосив про реформу ВЛК: що зміниться для військовозобов'язаних
16:20
"Люди плакали від щастя": ще одна громада на Буковині підтримала перехід до ПЦУ - відео
Більше Новин

Колонка

Читають Коментують

Свіжий номер

Афіша

політика, влада

економіка

здоров'я

культура

спорт

Каталог фірм