Авто | Нерухомість | Робота
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець Вхід через ВКонтакте
Головна | Приватні оголошення |Приватні оголошення Тури з Чернівців | Послуги | Досьє | Досьє - відомі люди Чернівців Афіша | Пропозиція тижня | Юрист-онлайн | Журнал "Давай Одружимось!" |
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |
Машини на єврономерах почали активно штрафувати. Що відбувається

Машини з іноземними номерами можна було помітити на дорогах України починаючи ще з 90-х років. Проте саме після Революції Гідності кількість таких автівок стала критичною – як і гострота дискусій навколо них.

Залежно від регіону таких "іноземців" називають "литовцями", або "поляками", тобто це машини відповідно із польськими або литовськими номерами. У столиці більше "литовців", на Західній Україні переважають "поляки", на Закарпатті - "словаки". У дискусіях, що точаться в соцмережах, часто можна зустріти узагальнюючий термін з відтінком зневажливості – "євробляхи", йдеться у публікації "Еспресо. ТВ".

Хто такі "іноземці" і скільки їх в Україні

В українському законодавстві використовується специфічна тавтологічна форма, яка позначає авта на іноземних номерах - "машини ввезені на умовах тимчасового ввезення".

Громадянин України може перетнути кордон на автомобілі з іноземними номерами, якщо він зобов’язується виїхати через той самий митний пункт впродовж 5 днів, або за умови виїзду через інший пункт – впродовж 10 днів.

Якщо ж за кермом такого авто перебуває громадянин іншої країни (нерезидент), то він отримує право їздити на цьому транспорті Україною впродовж 1 року. Примітно, що таке право має саме той нерезидент, який перетнув кордон за кермом автомобіля, а не власник авто, або українець, який може сісти за кермо.

За даними Державної фіскальної служби на кінець 2016 року в Україну на умовах тимчасового ввезення заїхало майже 600 тисяч автомобілів.

За даними представників профільних автомобільних асоціації зараз кількість таких машин перевищує 1 млн. У публічних виступах депутати часто називають цифри від 700 тис до 1.5 млн "іноземців" на дорогах України.

Це в кілька разів більше, ніж зареєстровано автомобілів у Києві. Для порівняння, всього Державна прикордонна служба нарахувала в період з 2013 по 2015 рік майже 10 млн автівок з іноземними номерами, які щорічно заїжали в Україну.

Чи легально користуватися "литовцями" та "поляками"

Так. Але поки виконуються вищезгадані правила, за якими такі автівки перетнули кордон та умови на яких вони знаходяться в Україні.

Основним мотивом для покупців "іноземця" є відсутність митних зборів, які доводиться платити якщо хочеш самотужки і легально завезти придбане за кордоном авто в Україну. Різниця в ціні вживаних іномарок на "єврономерах" та машин, які за які сплачено всі мита, та зареєстровано в Україні, сягає 3-5 або і більше тис євро.

Продавці ж машин на "єврономерах" запевняють покупця в Україні, що такою машиною можна легально користуватися за "генеральною довіреність", або іншою схемою впродовж 2 чи навіть 5 років. Або бути готовими сплатили штраф у розмірі 8,5 тис грн. та їздити на придбаному у "євроділків" авто далі.

Дуже часто ці машини є власністю та перебувають на балансі закордонних фірм, польських або литовських.

Якщо ж машину затримують поліцейські з метою перевірки документів, згідно статті 485 Митного кодексу України водію загрожує штраф до 300% митних платежів, за порушення умов ввезення автомобіля в Україну.

Також зараз на різних сайтах можна прочитати інформацію про схему, за якою умовні литовські чи польські фірми оголошуються банкротами – а тих хто користується машинами, які зареєстровані на такі фірми, вимагають їх повернути.

Що змінилося

Цього літа додався ще один гарячий фактор до дискусії навколо єврономерів - активна практика в судах вищих інстанцій, щодо стягнення штрафів із тих, хто порушив правила ввезення чи користування такими автами в Україні. У різних випадках штрафи сягати від 400 тис грн. до понад 1,5 млн грн., в залежності від ціни авто.

Насправді ж, практика штрафування тих, хто користується машинами на іноземних номерах почалася навіть не цього року. Ще весною 2016 року були зафіксовані перші рішення судів про штрафи у 8,5 тис. грн (перша фіксація порушення) для власників авто на іноземних номерах, які порушили правила перебування в країні.

Цьогорічні штрафи у розмірі кількох сотень тисяч гривень – це у більшості випадків саме продовження таких справ, коли громадяни продовжували користуватися "єврономерами".

Деякі видання навіть писали про спеціальні "патрулі". Ніби представники митниці разом з поліцією проводять спільні перевірки, щоб виявити ввезені в Україну з порушенням митного законодавства машини.

В травні 2017 року Комітет Верховної Ради з податкової та митної політики підтримав законопроект №4932, поданий народним депутатом Максимом Бурбаком ("Народний Фронт") який має змусити власників авто на іноземних номерах сплачувати за один находження в країни 2 євро (59 грн) (1 тиждень – 7 євро (207 грн), 1 місяць – 33,8 євро (1 000 грн), 1 рік – 342, 2 євро (10 122 грн).

Сплачувати потрібно на пункті перетину кордону "наперед". Тобто власник "єврономерів" буде змушений оплатити своєрідний "проїзний", ціна якого є тим нижчою, чим довший період оплачується.

Цей законопроект тоді спровокував акцію організації "Авто Євро Сила", яка гуртує власників "єврономерів", під Верховною Радою. Раніше, взимку цього року, учасники руху вже палили покришки на виїздах до Києва, протестуючи про проти змін до Митного кодексу.

Тоді ж Петро Порошенко також пообіцяв боротися зі зростанням кількості авто на іноземних номерах. Указом 146/2017 він доручив Кабінету Міністрів України невідкладно врегулювати ситуацію, що "склалася внаслідок недотримання вимог митного законодавства при використанні на території України транспортних засобів, зареєстрованих відповідними органами іноземних держав".

Тобто поки що позиція вищих владних органів доволі чітка – користування "єврономерами" виходять за межі українського законодавства.

Що у підсумку

За коментарями нардепів загалом у Верховній Раді зареєстровано 22 законопроекти, які покликані вирішити проблему "єврономерів". Водночас, організація "Авто Євро Сила" вже оголосила наступну масову акцію під стінами парламенту на 6 вересня.

Досить реальним виглядає сценарій, за яким власники авто на "єврономерах" за прикладами вкладників збанкрутілив банків, будуть вимагати свого роду легалізації своїх авто.

За словами активістів, вони хочуть, щоб українцям дозволили їздити на іноземних номерах за умови сплати в бюджет щорічного внеску в 200 євро, що за рік, за їх підрахунками, принесе до бюджету близько 10 млрд грн.

Варіантів може бути декілька. По-перше, це радикальне зниження ввізних мит на всі види іноземного автотранспорту. На даний момент консенсусу щодо цього варіанту немає, зважаючи на політичні інтереси які і диктують політику протекціонізму, високих мит на підтримки внутрішнього виробника.

По-друге, може бути оголошено "амністію", за пропозицією нардепа Роберта Горвата (БПП). Буде оголошено перехідний період, наприклад, півроку, коли всі "євроавтомобілі" пройдуть одноразову реєстрацію, обов’язковою умовою якої буде відповідність екологічним стандартам, та сплатять додатково ПДВ.

Нардеп Тетяна Острікова ("Самопоміч") у своєму законопроектів пропонує варіацію на тему "проїздного", або умовно-часткову плату: на 2018 рік це буде 0,2% від суми митних платежів, вже в Україні, у внутрішніх митницях, можна буде далі щомісячно сплачуючи відповідне мито.

Збалансованим, для легалізації уже ввезених авто, виглядає варіант сплати штрафу 8,5 тис. грн та сплати митних зборів у звичайному розмірі, наприклад, із реструктуризацією виплати на період 1-2 роки.

Так чи інакше, восени під стінами Верховної Ради та у самій сесійній залі нас очікують чергові євроавтомобільні пристрасті.

Андрій Пилипенко, Еспресо ТВ

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Рейтинг:
(голосів: 1)
3-08-2017, 21:43
Коментарів 8 Переглядів 5713

Новини партнерів:
Hаписав: Віктор, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 серпня 2017 22:19
В новині:
Врешті,про що стаття,"журналіст-профі""??? Сорока на хвості принесла...

Hаписав: Патриот Украины, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 серпня 2017 22:26
В новині:
Эти евротазики уже стольких достойных украинцев-патриотов убили! Они убивают украинцев и смываются с места преступления, а власти сопли жуют! Наведите порядок в стране, всех на учет! Эти евротазики ваще правил не соблюдают - подрезают, красный свет для них не помеха, скорость... да какой там предел - ездят на полной сколько та консерва выдерживает!
Власть, наведи порядок с этими бляшанками, а те кто противится - в наручники - они потенциальные преступники!

Hаписав: Віктор, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 серпня 2017 23:05
В новині:
Изучите статистику дтп!.. в 99% случаев участником ситуации являются как раз Вазы, Газели,Москвичи...При чем тут еврономера.не это панацея...

Hаписав: Зорян, Коментарів: 0, Новин: 0, 4 серпня 2017 01:16
В новині:
Цитата: Віктор
Изучите статистику дтп!.. в 99% случаев участником ситуации являются как раз Вазы, Газели,Москвичи...При чем тут еврономера.не это панацея...

Не вводите в заблуждение людей. Ваши цифры высосаны из ...пальца. Стыдитесь.
Тоже мне нашел авто, которые разве что на картинках увидать можно. О Волынянках забыл написать, статист! :)

Hаписав: Олександр, Коментарів: 0, Новин: 0, 4 серпня 2017 08:02
В новині:
Воду мутять бариги яким стали на хвіст.А якщо копнути далі то через цих бариг ми маємо такі мита захмарні на авто ввезені зза кордону.Нехай ці козли навчаться платити податки із своєї кишені, з тієї суми яку він заробив із продажу авто, а не покладати всі розтрати на бідолагу який роками збирав на авто, ще й повинен податок заплптити за товстопуза.Друга справа коли людина сама для власних потреб пригнала авто і користується, тут потрібно вносити нормальні зміни до закону про розмитнення, держава буде тільки у виіграші, але біда що закони пишуться з підтекстом для подібних бурбаків...В нас як завжди козлом відбувайлом є простий люд, а бариги і всі подібні на цьому наживаються.На мою думку проблему можна вирішити трьома кроками:дати підсрачник ділкам, баригам і всім подібним, навести лад на дорогах(порушення ПДР), відкорегувати новий закон про ввезеня авто(зменшити мито, скасувати бюрократичні пісульки, змінити ліміт роу випуску авто, звичайно залишити право щоб пригнати авто міг тільки сам собі!)

Hаписав: Віктор, Коментарів: 0, Новин: 0, 4 серпня 2017 11:52
В новині:
Назва не відповідає написаному. По написаному в країні до 1,5 млн. авто на іноземній реєстрації. Массово це скільки? За 3 роки 5-10 справ через грубі порушення й незнання своїх прав? Так ці справи так і не були доведені до кінця. Масово це якщо б було 5-10 тис. в місяць. Передруковуєте дурниці не вникаючи в суть!

Hаписав: Зорян, Коментарів: 0, Новин: 0, 4 серпня 2017 19:45
В новині:
Цитата: Віктор
Передруковуєте дурниці не вникаючи в суть!

Достал ты уже со своей дебильной статистикой. Ты что, сепар? зачем манипулируешь мыслями людей?!

Hаписав: alf, Коментарів: 0, Новин: 0, 4 серпня 2017 20:49
В новині:
Виновник тот, кто уверен, что отмажется от ответственности в случае чего. Не знаю, может в селах евротазики и быкуют, но в городе покультурней некоторых СЕ, которые на пешеходных набирают скорость чтоб не пропустить, или обьезжают человека как скотину - это наблюдения пешехода. А самые ужасные водители - это конечно же малолетки, там гормоны и понты - очень опасный коктейль. Старые дедули тоже те еще хамы. Спускать всех псов на евротазики не решит проблему, а только добавит новых, хотя посеить раздор и манипулировать людьми в последнее время стандартная тактика (чего? подумайте сами).

Популярне Коментують
• Новини
Погода, Новости, загрузка...
Політична клоунада як апогей безвідповідальності
Як у влади, так і в опозиційних політиків мета - власні політичні інтереси, а вже потім Україна та її люди
Loading...
Лісівники та природоохоронці святкували разом! (прес-реліз)

Професійне свято та 25-річчя з дня заснування Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства лісівники краю масштабно відзначили минулої суботи в Боздоському парку в Ужгороді.
Буковинська кухня: 8 "смачних" пропозицій від ресторанів у Чернівцях (на правах реклами)

Для своїх постійних клієнтів і приїжджих гостей буковинські ресторани охоче пропонують найсмачніші наїдки Буковинського краю та свої фірмові страви
"La mulți ani": у нас завжди смачно й по-домашньому! (на правах реклами)

Тут відвідувачам пропонують молдавську та європейську кухні. Окрім смачної їжі, особливу атмосферу створить інтер’єр.
Ми гарантуємо гідні умови праці та нове обладнання, офіційне працевлаштування, заробітну плату від 6000 до 10000 грн
Європейське швейне підприємство "Бібі Фешн" запрошує на роботу (на правах реклами)
Фабрика вікон "Болена": на честь 20-річчя – дитяче свято! (на правах реклами)
10 вересня о 15:00 в Центральному парку імені Тараса Шевченка на честь святкування 20-річчя з дня створення компанії "Болена" та такого ж ювілею роботи бренду "Rehau" в Україні влаштували незабутнє дійство для малечі.