DataLife Engine > економіка, бізнес > «Пережили кризу, бо дбали про якість»

«Пережили кризу, бо дбали про якість»

– Чому обрали цей вид бізнесу?

– Я з дитинства любила гратися з ляльками та вигадувати їм вбрання. Очевидно, батьки не надали особливої уваги тому, чим я займалася, тому отримала економічну освіту. А за кілька років у мене народилася донька, потім вона підросла, з’явилися Барбі, я почала їх прикрашати. Мені захотілося зайнятися дизайном. Тоді й вирішила відкрити свій салон.

– Як справи з конкуренцією?

– О, конкуренція велика! Навіть на момент відкриття вона була сильною. Але тоді ми взяли за правило якісну роботу, а не масовий пошив суконь. Я мала свої ідеї. У нас була тканина, якою ніхто не користувався. Обрала свій напрямок, свій стиль. А на той момент це було дуже важко, адже був масовий пошив, використовували більше дешеві тканини, були низькі ціни. Потім ринок захотів якіснішої продукції, ось і знадобилися такі, як я.

– Із якими труднощами було найважче впоратися?

– Не вистачало кваліфікованих працівників. Приходили люди, яких потрібно було навчати. У кого є терпіння і хто хоче добре заробляти, залишаються. А ті, хто шукає "шари", довго не затримуються.

Пережили і кризу, і всі поневіряння. А скільки людей у мене в декретну відпустку пішло? Не менше двадцяти! Щастить мені також на працівниць, які щойно влаштуються і заміж виходять! Така, певно, енергетика у нас. Навіть клієнти, які до нас зверталися, гуртові покупці з інших міст, які не могли одружитися або мати дітей, влаштували своє життя. Можливо, це збіг.

– Не виникає проблем із поставками?

– Дуже великі проблеми. У сезон ходові тканини дістати важко, іноді з-за кордону вони не можуть прийти вчасно. Тому влітку починаємо страждати. А взимку більше товару, бо сезону немає. Є пропозиції працювати з французькими тканинами, але вони дуже дорогі для нашого ринку – метр коштує від 15 до 350 євро.

– Яке найбільше досягнення?

– Цього року взяли участь у міжнародній виставці у Москві, ми – дипломовані учасники. Ще одне досягнення – кількість клієнтів.

– А найважчий момент?

– Криза, яка була торік, відчувається й досі. Ледь пережили той час, коли купівельна спроможність знизилася. Це торкнулося не лише нас, а й Європи, Росії. Також епідемія грипу була важким періодом. Ці дві події наклалися одна на одну.

– Секрет успіху...

– Потрібно любити справу, якою займаєшся. Я люблю роботу, людей, з якими працюю, клієнтів. Я особисто обслуговую майже кожну людину, яка до нас приходить.

– Які рекомендації початківцям?

– Вірити в себе, незважаючи ні на що. Труднощів багато й успіх одразу не приходить, його потрібно заслужити роботою, терпінням та любов’ю. А все решта – потім. 

Наталія ПРОКОПЕНКО
Місце народження: м. Чернівці.
Дата народження: 22 липня 1978 р.
Освіта: КНТЕУ, "Маркетинг".
Дата відкриття: червень 2003.
Суть бізнесу: салон весільних суконь.



Повернутися назад