В упаковці з назвою «масло» буде… натуральне масло
З вересня почнуть діяти нові стандарти виробництва вершкового масла. Все, що досі називалося маслом, буде поділено на три види продукції.
Відтепер маслом називатиметься лише та продукція, що виготовлена з коров’ячого молока або продуктів його переробки. Воно не повинно містити жодних харчових добавок.
Друга категорія – це так звані "спреди", продукти з рослинними жирами, наповнювачами та ароматизаторами.
Третя категорія – жирові суміші.
Саме ж вершкове масло поділятиметься ще на декілька підвидів, залежно від кількості в ньому жиру тваринного походження. Наприклад, у маслі "екстра" повинно бути не менше 80-85% жиру, в селянському – 72,5-79,9%, бутербродному – 61,5-72,4%, а топлене складатиметься з 99% молочного жиру.
Нові вимоги до маркування та виробництва, зазначені у нормативних документах державного стандарту, стосуються не лише масла, але й сметани, йогуртів та сиру.
На кожній упаковці буде чітко вказано назву та адресу виробника, його товарний знак, телефон, повну назву масла, його склад, кінцеву дату вживання, або дату виготовлення і термін вжитку, умови зберігання, масу нетто, масу брутто і тару.
Слово "спред" для нашого споживача відносно нове. Але цієї продукції на прилавках продуктових магазинів відтепер побільшає. Раніше її можна було купити у Чернівцях здебільшого лише на продуктових виставках-ярмарках. Відповідно до нового держстандарту спред – це харчовий продукт, який складається з молочного та рослинного жирів з масою загального жиру від 50 до 58%, зокрема частка молочного жиру становитиме не менше 25%. Спреди можуть бути кількох видів – солені, кислі, солодкі. У них дозволено додавати молочнокислі бактерії, харчові кислоти, солі, інші наповнювачі, барвники, ароматизатори, антиоксиданти, вітаміни.
Із введенням нових стандартів ціни на ці продукти зміняться. Ймовірно, натуральне вершкове масло коштуватиме дорожче, ніж нині – 11-12 гривень за кілограм.
Сьогодні на молочних заводах триває перехід на маркування та виробництво молочної продукції згідно з новими стандартами. За словами Олександра ГУЦУЛЯКА, голови правління ВАТ "Чернівецький молокозавод", завод зобов’язали вже до 1 листопада повністю перейти на випуск продукції у новій упаковці: "Звісно часу обмаль, але ми встигнемо. Масло – не стратегічний продукт заводу. І з переходом на нові стандарти ціни на цей продукт ми не підвищуватимемо".
Відтепер маслом називатиметься лише та продукція, що виготовлена з коров’ячого молока або продуктів його переробки. Воно не повинно містити жодних харчових добавок.
Друга категорія – це так звані "спреди", продукти з рослинними жирами, наповнювачами та ароматизаторами.
Третя категорія – жирові суміші.
Саме ж вершкове масло поділятиметься ще на декілька підвидів, залежно від кількості в ньому жиру тваринного походження. Наприклад, у маслі "екстра" повинно бути не менше 80-85% жиру, в селянському – 72,5-79,9%, бутербродному – 61,5-72,4%, а топлене складатиметься з 99% молочного жиру.
Нові вимоги до маркування та виробництва, зазначені у нормативних документах державного стандарту, стосуються не лише масла, але й сметани, йогуртів та сиру.
На кожній упаковці буде чітко вказано назву та адресу виробника, його товарний знак, телефон, повну назву масла, його склад, кінцеву дату вживання, або дату виготовлення і термін вжитку, умови зберігання, масу нетто, масу брутто і тару.
Слово "спред" для нашого споживача відносно нове. Але цієї продукції на прилавках продуктових магазинів відтепер побільшає. Раніше її можна було купити у Чернівцях здебільшого лише на продуктових виставках-ярмарках. Відповідно до нового держстандарту спред – це харчовий продукт, який складається з молочного та рослинного жирів з масою загального жиру від 50 до 58%, зокрема частка молочного жиру становитиме не менше 25%. Спреди можуть бути кількох видів – солені, кислі, солодкі. У них дозволено додавати молочнокислі бактерії, харчові кислоти, солі, інші наповнювачі, барвники, ароматизатори, антиоксиданти, вітаміни.
Із введенням нових стандартів ціни на ці продукти зміняться. Ймовірно, натуральне вершкове масло коштуватиме дорожче, ніж нині – 11-12 гривень за кілограм.
Сьогодні на молочних заводах триває перехід на маркування та виробництво молочної продукції згідно з новими стандартами. За словами Олександра ГУЦУЛЯКА, голови правління ВАТ "Чернівецький молокозавод", завод зобов’язали вже до 1 листопада повністю перейти на випуск продукції у новій упаковці: "Звісно часу обмаль, але ми встигнемо. Масло – не стратегічний продукт заводу. І з переходом на нові стандарти ціни на цей продукт ми не підвищуватимемо".
Повернутися назад