Купуємо спеції – значить ми розбагатіли
Фахівці-маркетологи вважають, що рівень продажу спецій є прямим показником достатку споживачів. Адже спеції не є продуктом першої необхідності, і до них у покупців доходять руки лише тоді, коли вже хочеться чогось особливого. Якщо вірити оглядам ринку спецій в Україні, такий час настав: обсяги продажу зростають до 50% на рік.
І хоч досі "чемпіонами" продажу залишаються перець і лавровий листок, дедалі більшої популярності набувають інші спеції та приправи. До речі, не варто плутати ці два поняття: спеція – це чиста речовина, подрібнена частина рослини, а приправа – суміш кількох спецій.
Як стверджують продавці, дуже популярними зараз є універсальні приправи на кшталт "Вегети", а також приправи для риби, м’яса, шашлику, курки тощо. Такі суміші завжди містять найбільш духмяні спеції, сіль і підсилювач смаку, а це дуже зручно – не потрібно більше нічого додавати. Натомість застосування чистих спецій вимагає певних знань та навичок: треба розуміти, як поєднуються між собою різні спеції, до яких продуктів і страв вони підходять. Тому чисті спеції вважаються насамперед товаром для кухарів-професіоналів.
Утім, останніми роками дещо змінилося. Так, з появою корейських кафе, корейської моркви на ринках, зросла цікавість господинь до коріандру. Наші заробітчанки в Італії "потоваришували" з обов’язковими в тамтешній кухні пряними травами: орегано (материнка), базиліком (васильок), розмарином. Цікавість до японської кухні спричинила появу на нашому ринку імбиру – як сушеного меленого, так і свіжого. У нових кав’ярнях пропонують каву з кардамоном, і ця спеція також почала з’являтися у крамницях.
Ринок чи супермаркет?
Зараз на ринках міста (зокрема, "Нижньому") спеції продають на вагу. Продавець ще й порадить вам, що до якої страви взяти. Найголовніша перевага таких точок продажу – величезний асортимент, якого немає в жодній крамниці. Але майте на увазі, що спеції повинні зберігатися щільно запакованими, інакше вони дуже швидко втрачають аромат і набирають вологи. На ринку ж таких умов немає.
Пакетик чи баночка?
Спеції в пакетиках значно дешевші за спеції в баночках. Але не тільки тому, що скляна тара така дорога. Просто баночки більш місткі, а для такого легкого продукту, як спеція, кожен грам має значення і впливає на ціну. З точки зору збереження аромату і смаку краще надати перевагу баночці. Вона також захищає спеції від надмірної вологості, через яку спеція втрачає не лише аромат, а й всі свої корисні властивості.
Коментар фахівця
Сергій Кінський, кухар, переможець міжнародних конкурсів:
– Саме за наявністю спецій можна відрізнити страву, яку готував професіонал, від любительської. Професійний кухар використовує весь спектр спецій та приправ. Вони дають нам необмежені можливості в кулінарії. Наприклад, одна гілочка розмарину може цілковито змінити смак м’ясної страви.
новинка
Суміш перцю
У супермаркетах міста з’явився товар, який може бути чудовим подарунком для домашнього кулінара, – суміш перцю. Крім відомого усім нам чорного "горошку", там є ще рожевий, зелений та білий перець. Пропонуються також баночки із вмонтованим млинком: отримуєте завжди свіжий мелений перець без додаткових маніпуляцій. Така ємність слугуватиме вам і тоді, коли перець закінчиться: можна буде засипати нову порцію. Ціна – залежно від ємності та фірми-постачальника – від 12 до 17 гривень.
І хоч досі "чемпіонами" продажу залишаються перець і лавровий листок, дедалі більшої популярності набувають інші спеції та приправи. До речі, не варто плутати ці два поняття: спеція – це чиста речовина, подрібнена частина рослини, а приправа – суміш кількох спецій.
Як стверджують продавці, дуже популярними зараз є універсальні приправи на кшталт "Вегети", а також приправи для риби, м’яса, шашлику, курки тощо. Такі суміші завжди містять найбільш духмяні спеції, сіль і підсилювач смаку, а це дуже зручно – не потрібно більше нічого додавати. Натомість застосування чистих спецій вимагає певних знань та навичок: треба розуміти, як поєднуються між собою різні спеції, до яких продуктів і страв вони підходять. Тому чисті спеції вважаються насамперед товаром для кухарів-професіоналів.
Утім, останніми роками дещо змінилося. Так, з появою корейських кафе, корейської моркви на ринках, зросла цікавість господинь до коріандру. Наші заробітчанки в Італії "потоваришували" з обов’язковими в тамтешній кухні пряними травами: орегано (материнка), базиліком (васильок), розмарином. Цікавість до японської кухні спричинила появу на нашому ринку імбиру – як сушеного меленого, так і свіжого. У нових кав’ярнях пропонують каву з кардамоном, і ця спеція також почала з’являтися у крамницях.
Ринок чи супермаркет?
Зараз на ринках міста (зокрема, "Нижньому") спеції продають на вагу. Продавець ще й порадить вам, що до якої страви взяти. Найголовніша перевага таких точок продажу – величезний асортимент, якого немає в жодній крамниці. Але майте на увазі, що спеції повинні зберігатися щільно запакованими, інакше вони дуже швидко втрачають аромат і набирають вологи. На ринку ж таких умов немає.
Пакетик чи баночка?
Спеції в пакетиках значно дешевші за спеції в баночках. Але не тільки тому, що скляна тара така дорога. Просто баночки більш місткі, а для такого легкого продукту, як спеція, кожен грам має значення і впливає на ціну. З точки зору збереження аромату і смаку краще надати перевагу баночці. Вона також захищає спеції від надмірної вологості, через яку спеція втрачає не лише аромат, а й всі свої корисні властивості.
Коментар фахівця
Сергій Кінський, кухар, переможець міжнародних конкурсів:
– Саме за наявністю спецій можна відрізнити страву, яку готував професіонал, від любительської. Професійний кухар використовує весь спектр спецій та приправ. Вони дають нам необмежені можливості в кулінарії. Наприклад, одна гілочка розмарину може цілковито змінити смак м’ясної страви.
новинка
Суміш перцю

Повернутися назад