DataLife Engine > --- > Товар купуйте з чеком і при свідках

Товар купуйте з чеком і при свідках

Декілька місяців ви відкладали гроші, щоби вставити нові сучасні вікна. Це мало би взимку позбавити вас необхідності їх утеплювати. Обійшовши декілька фірм, ви зупинилися на тій, де вас прийняли особливо привітно, пообіцяли усе "зробити належним чином". Майстри відразу прийшли додому, зняли мірки, через декілька днів привезли замовлений товар. Однак, коли почали встановлювати вікна, з’ясувалося, що вони не підходять під розміри ваших вікон, до того ж відчиняються не "в той бік".
До редакції дедалі частіше звертаються люди, які опинилися у подібних ситуаціях. Часто люди виявляють дефекти через деякий час, коли товаром вже користуються. Незалежно від того, чи придбали вони нові вікна, чи обігрівальний котел, чи газову плитку.
Як же правильно висунути претензії фірмі, яка неякісно виконала свої зобов’язання? Як захистити свої права, розповідає юрист Олександр МАЦЬОЦЬКИЙ.
- Якщо ви помітили дефекти відразу, тоді треба їх зазначити в акті прийому-здачі роботи.
- Інколи до угоди вносять пункт, в якому зазначено терміни, протягом яких ви можете висунути претензії щодо виконання робіт. Тому перш ніж укладати угоду і ставити свій підпис під документом, уважно його прочитайте.
- Важливо пам’ятати, що укладати договір потрібно обов’язково у письмовій формі, не довіряючи усним домовленостям, якими би вони не здавалися вам правдивими та надійними. У законі "Про захист прав споживачів" зазначено, що усна угода також є законною. Але письмовий документ – це гарантія передусім для вас.
- Коли ви виявили недоліки у придбаному товарі, напишіть заяву в двох примірниках з деталями пошкоджень чи дефектів. Віддайте один примірник продавцеві, а на іншому він повинен поставити свій підпис, як доказ того, що отримав вашу заяву. Якщо продавець відмовляється прийняти заяву, відішліть її поштою рекомендованим листом з повідомленням про отримання. Квитанцію з описом вкладеного збережіть.
- Якщо товар перебуває на гарантії, то будь-які несправності з вини виробника чи виконавця робіт повинні усуватися безкоштовно.
- На кожен проданий товар, навіть одяг чи інший сезонний товар, існує певний термін гарантії, навіть тоді, коли продавець не дає жодних гарантій на цей товар. У п.5 ст.7 закону "Про внесення змін до закону "Про захист прав споживачів" зазначено: "Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право висунути продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років від дня передачі товару споживачеві".
- У разі, коли продавець не дає гарантій на товар, який ви придбали у кредит, – застрахуйте його. Уважно вивчіть страховий поліс, зверніть увагу на перелік страхових випадків, які буде відшкодовано.
- Неякісний товар споживач має право повернути або обміняти на аналогічний протягом гарантійного терміну. Це зазначено у ст.8 закону "Про внесення змін до закону "Про захист прав споживачів".
- Якщо вам не вдалося залагодити конфлікт мирним шляхом, подавайте позов до суду. Доказом того, що ви справді придбали товар у певного продавця та невиконання ним гарантійних зобов’язань будуть: чек про купівлю-продаж зазначеного товару або довідка про купівлю, якщо придбали товар у продавця, де немає розрахунково-касового апарату. Також треба мати гарантійний талон, заяву із переліком виявлених недоліків та підписом продавця або повідомлення про отримання адресатом вашого листа із цією заявою, покази свідків, які були присутні під час купівлі товару.



Повернутися назад