Цілі родини гинуть на дорогах через недбалість водіїв і безлад

– Аварії на дорогах області переважно трапляються через недбалість водіїв. Їхня низька культура призводить до непоправного, – розповідає Іван ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ, інспектор ВДАІ УМВС в Чернівецькій області. – Порушення правил дорожнього руху, користування технічно непідготовленим автотранспортом та безкарність водіїв є основними причинами аварій. Вкрай необхідно підвищити штрафи за порушення правил, зокрема за перевищення швидкості руху, виїзд у недозволеному місці на зустрічну смугу. Адже 8,5-17 гривень для таких "безстрашних" водіїв – не гроші. Працівникам ДАІ потрібно надати більше повноважень, щоби впорядкувати рух на дорогах. Особливу увагу треба звернути на перевізників.
Чимало аварій, коли в автокатастрофу потрапляють перевізники, припадають саме на літній період. Адже у теплі місяці на відпочинок чи у подорож виїжджають цілими сім’ями. Нічні катастрофи трапляються через перевищення швидкості руху або перевтому водіїв – вони просто засинають за кермом.
Розповідає пані Ірина: "У липні ми з чоловіком та дитиною поїхали на море. Перевізника запропонувала фірма, де ми придбали путівки. Мікроавтобус відразу нам сподобався – чистий, акуратний. Але віз нас чомусь лише один водій. Мене це здивувало, адже дорога далека. Однак я вирішила, що чоловік їде не вперше і знає, що робить. Потім я пожалкувала, що не порушила це питання відразу, бо неподалік від Миколаєва водій був такий виснажений, що мусив лягти спати. Отак ми стояли обабіч траси п’ять годин і чекали, доки наш водій відпочине".
– Мені необхідно було поїхати до Тернополя. Придбала на автовокзалі квиток і сіла у маршрутне таксі, – розповідає пані Оксана. – Машина була дуже стара, металеві поручні сидінь поіржавіли, зсередини вся обшивка пошарпана, під час руху у машині все скрипіло. Людей було багато, тому, коли проїжджали пост ДАІ, водій казав, щоби люди, які стояли, – присідали. І це не здивувало жодного пасажира в нашому авто.
А Олександра, яка минулого року відпочивала у Криму, розповіла нам, що коли поверталися назад, водій, чоловік старшого віку, всю ніч ляскав себе долонями по обличчю, щоби не заснути. "Страху я натерпілася, та ще й за власні гроші", – каже вона.
коментарі фахівців
Порушують правила, бо не бояться штрафів
Люба Луценко, заступник начальника управління промисловості та розвитку інфраструктури ОДА:
Транспортний засіб, який виїжджає на рейс за певним маршрутом, обов’язково повинен проходити передрейсовий огляд. Стежать також за режимом роботи водіїв, вони мають можливість відпочивати і на зупинках, які передбачено маршрутом. За таких умов пасажири можуть почуватися безпечно.
Щоби перевізник мав право здійснювати пасажирські перевезення, він повинен мати не лише ліцензію, а й письмовий договір із замовником на надання транспортних послуг. У випадку із аварією, яка трапилася під Києвом, був нелегальний перевізник. У нього не було ані ліцензійної картки, ані договору на виконання замовлення щодо перевезення пасажирів. Цей перевізник просто не мав права перевозити людей.
Щодо нічних перевезень. Наприкінці серпня 2004 року було заборонено здійснювати рейси міжміського та міжнародного сполучення у нічний час. Однак ця заборона вкрай негативно позначилася на пасажирських перевезеннях. Тоді різко активізувалися нелегальні перевізники. Адже людям все одно треба їхати, і, якщо немає квитків на потяг, вони шукають інших можливостей. Тоді ж зросла кількість нелегальних таксі – люди сідали поза зупинками, і за цим стежити було неможливо. Відчутно зросла й вартість проїзду".
Орест Зеліско, начальник територіального управління головної транспортної інспекції:
Впевнений, що ця аварія сталася саме через недбалість водіїв. І подібних ситуацій, коли мікроавтобусом везуть людей без будь-яких дозволів, чимало. В Україні законодавча база, яка би дозволяла нашій інспекції реально впливати на нелегальних перевізників, недопрацьована. Прийнятий 7 квітня 2006 року закон потребує вдосконалення, Верховна Рада повинна ще прийняти майже 40 доповнень. Ми не можемо працювати на повну силу, бо недосконала організація роботи з нелегальними перевізниками, та й виконавча служба належним чином не виконує свої обов’язки. Ми складаємо протоколи, штрафуємо, контролюємо виконання перевізниками ліцензійних умов. Але знову ж таки – перевізника, який має ліцензію і платить податки. Наприклад, штраф 1700 гривень з автобуса – це чималі гроші. А щодо нелегалів, то немає законних підстав застосувати подібні дії".
Людей возять недосвідчені водії
Іван, водій АТП "Денисівка":
– На дорогах з’явилося дуже багато техніки, вантажних машин, таксистів. На трасах до Києва, Харкова, Миколаєва неможливо проїхати, майже на кожному рейсі трапляються аварії. Їздять водії без досвіду. З-за кордону родичі присилають гроші, молодь купує машини і – в дорогу, без навичок та досвіду.
Василь, водій Хотинського АТП:
– Щоби возити людей, потрібно мати досвід. А нині: купив права і давай – гроші заробляти. Нехай спочатку гравій повозить, а потім вже людей. Перевищують швидкість. Не можна на великій швидкості пасажирів перевозити. А нині їздять хто як хоче – 120, 150 кілометрів, скільки може витиснути.
Іван, чернівецький водій:
– Не мають водії дисципліни, порушують правила. Це головне, бо якщо не порушувати правила – і аварій не буде. Їздять непідготовленим, технічно несправним транспортом. Раніше був ретельніший догляд, вимоги до транспорту та водіїв. А сьогодні права купити легко.
Богдан, водій Борщівського АТП:
– Не думають такі водії головою. За кермом потрібно бути уважним, зосередженим, дотримуватися правил дорожнього руху. У мене був випадок, коли їхав з Івано-Франківська, а в мій автобус на величезній швидкості врізалося авто, водій якого заснув за кермом. Зніс майже половину автобуса, добре, що ніхто з людей не потерпів. Раніше дозволяли возити людей лише водіям зі стажем. Я, наприклад, перш ніж повіз людей у дальній рейс, два роки їздив містом, потім три роки по району.
Повернутися назад