DataLife Engine > --- > У районі аеропорту обмежили реєстрацію мешканців, реконструкцію та продаж житла

У районі аеропорту обмежили реєстрацію мешканців, реконструкцію та продаж житла

Для району поблизу аеропорту характерна приватна одно– та двоповерхова забудова. Проте найближчим часом тут відбудуться значні зміни, у зв’язку з чим навіть обмежено реєстрацію громадян.
– Розвиток цього району безпосередньо пов’язаний із розвитком аеропорту, що повинен відповідати статусу міжнародного, – розповідає головний архітектор Чернівців Сергій ГОМОНОВИЧ. – Генеральним планом розвитку міста передбачено до 2020 року продовження вулиці Південно-Кільцевої до аеропорту під злітною смугою та її з’єднання з мікрорайоном "Гравітон". Це дуже дорогий і складний проект, на втілення якого потрібні чималі кошти. Але аналоги у світі є, їх потрібно досконало вивчити і знайти інвестора.
Щодо житла, то планується регенерація кварталу в районі вулиць Миру-Винниченка. Тут зноситимуть старі будівлі та споруджуватимуть п’ятиповерхові житлові будинки. Вже цього року розпочнеться будівництво житла на вулиці Будівельній. А на Миколаївській передбачено спорудження не тільки житла, але й об’єктів комерційного та сервісного призначення. Нові торговельно-офісні приміщення з’являться на вулиці Чкалова, де теж планується регенерація старої забудови та реконструкція фасадів будинків.
Район від вулиці Кармелюка до Комунальників потрапляє у дискомфортну зону злітної смуги, тому тут заборонено багатоповерхову забудову. Загалом на вулиці Комунальників, де переважно розташовані промислово-складські приміщення та комунальні підприємства, обмежено поверховість будівель. Тут планується спорудити бетонно-розчинний вузол і рибопереробний завод.
Між вулицями Головною і Миколаївською розташований так званий південний промисловий район, де зараз розвивається здебільшого гуртово-роздрібна торгівля. Тут теж передбачено деякі зміни – плануємо спорудити домобудівний комбінат.
Буде продовжено проспект Незалежності, який з’єднається з вулицями Винниченка і Кармелюка. Через залізничну колію неподалік фабрики "Буковинка" буде прокладено шляхопровід.


Злітно-посадкову смугу будуватиме херсонська фірма
– Чернівецький аеропорт із 2006 року перебуває в комунальній власності міста, – розповідає Олег ПИЛИП’ЯК, заступник начальника відділу транспорту, зв’язку та енергетики департаменту житлово-комунального господарства. – Тому про його розвиток турбуватиметься насамперед міська влада. Незабаром розпочнеться реконструкція злітно-посадкової смуги. Планується її розширення та продовження до 2500 метрів. Буде також капітально реконструйовано адміністративний корпус. У перспективі до 2011 року планується спорудити новий пасажирський термінал і замінити всю теперішню техніку, яка обслуговує літаки. Вартість робіт із реконструкції злітно-посадкової смуги становитиме 35 мільйонів гривень. Будівництво пасажирського термінала коштуватиме 30-35 мільйонів гривень.
Тендер на спорудження злітно-посадкової смуги виграло Херсонське шляхово-будівельне підприємство, яке добре зарекомендувало себе в Чернівцях, ремонтуючи дороги. Вже почалися підготовчі роботи. Фірма придбала техніку німецького виробництва для реконструкції смуги. Роботи вестимуться за технологією реміксера. Плануємо завершити злітно-посадкову смугу та ремонт аеропорту до 600-ліття Чернівців, аби гідно прийняти гостей із багатьох країн, які приїдуть на святкування.
Продовження і розширення злітно-посадкової смуги дасть змогу приймати в аеропорту літаки типу "Боїнг-737" , "Аеробус-320" та інші літаки аналогічного класу. Тоді можна буде вже наприкінці цього року відкрити з Чернівців нові авіарейси на Португалію та Іспанію.
Уже зараз підприємство не є збитковим. Щороку на 10-15 відсотків збільшується пасажиропотік.


Здобутки
Замість вигрібних ям – каналізація
Мешканці району тепер мають змогу провести до своїх будинків каналізаційні мережі.
– Це стало можливим завдяки каналізаційному колектору, який встановили на вулиці Жасминній, – розповів директор департаменту житлово-комунального господарства Олександр ШУМЕЙКО. – До речі, я теж мешкаю в цьому районі і вже провів до свого будинку каналізаційні мережі. Це може зробити кожен охочий.
Втім, як розповіли мешканці вулиць Будівельної та Винниченка, каналізування відбувається з дольовою участю власників будинків, яким необхідно внести половину коштів.


У парку вовків не бачили, але він став диким
Коли 6 березня минулого року на Буковину завітав Президент України Віктор Ющенко, він досить негативно висловився про Чернівецький аеропорт. Мовляв, там такі бур’яни, що в них вовки виють. Можливо, він мав на увазі занедбаний парк, що прилягає до аеропорту. Мешканці ближніх будинків розповідають, що вовків бачити тут не доводилося, зате можна щодня споглядати і слухати зграї бродячих собак, що не дають спати. Інші завсідники парку – п’яні бомжі.
– Колись це був надзвичайно гарний, доглянутий парк, куди сходилися на відпочинок дорослі й діти, – пригадує Михайло Іванович, мешканець вулиці Миколаївської. – Там був дитячий майданчик з гойдалками, пісочницею. Ще на одному хлопчаки ганяли у футбол. Можна було посидіти на лавці за столом, помилуватися квітами на клумбах, послухати пташиний спів. А тепер парк у дуже занедбаному стані – боязко туди заходити. Він заріс бур’янами та кущами. Чомусь почали зрубувати красиві багаторічні дерева, і нікого це не турбує. Прикро, що, виходячи з аеропорту, пасажири бачать таку неестетичну картину, і в них складається негативне враження про наше місто.


Історія
При університеті діяла авіаційна школа
Історія Чернівецького аеропорту почалася на початку минулого століття. Перший літальний апарат городяни побачили 17 жовтня 1910 року, коли інженер-авіатор Я. Кашпар здійснив пробний політ. І майже 30 тисяч глядачів спостерігали за показовими польотами румунського інженера-авіатора А. Влайку. З повітря вперше було зроблено фотознімки Чернівців, на основі яких виготовили поштові листівки.
Після окупації Буковини військами королівської Румунії у Чернівцях було розміщено авіаескадрилью, на озброєнні якої були винищувачі "Ньюпор".
У зв’язку зі швидким розвитком цивільної авіації з вересня 1926 року обговорюється питання про відведення земель громади села Рогізна під летовище. І вже через рік вигін біля Рогізни перетворився на аеропорт, де приземлився перший рейсовий пасажирський літак із Бухареста.
12 жовтня 1930 року було закладено камінь нового аеропорту. При університеті почала діяти авіаційна школа. Урочисте відкриття Чернівецького аеропорту відбулося 1936 року. Ця архітектурна споруда збереглася досі. Вона була дещо пошкоджена в роки Другої світової війни, але відремонтована. Після приходу на Буковину радянської влади на летовищі почали приземлятися літаки ЛІ-2, а пізніше – ПО-2, які доставляли пошту, термінові вантажі, перевозили пасажирів та медичну службу.
У 1974-75 роках в аеропорту було споруджено злітно-посадкову смугу довжиною 1500 метрів, а 1986-ого її подовжили ще на 700 метрів. Це дало змогу приймати в Чернівцях літаки ЯК-42 і ТУ-134. 1999 року аеропорт отримав статус міжнародного. 2002-ого переданий з державної власності у власність територіальних громад області. Ще через чотири роки аеропорт став міським комунальним підприємством.


Опитування
Проблеми мікрорайону


Алла, науковий працівник:
– Незаасфальтована вулиця Будівельна, де я мешкаю, буквально потопає в болоті. Тут немає жодного контейнера для сміття.


Олена, домогосподарка:
– Біля нашої багатоповерхівки, що на вулиці Кармелюка, дітям ніде гратися. Взагалі, в цьому районі немає жодного дитячого майданчика.


Володимир, будівельник:
– Уже два роки як перерили вулицю Миру, а ремонт і досі не закінчили. Погані дороги та тротуари – чи не найбільша біда району.




Повернутися назад