На вулицях брудно, бо дорожники їх добре підсипають
Нинішньої зими на міських вулицях значно більше бруду, ніж минулими роками. Проїхати можна без особливих проблем, зате чорна багнюка розноситься довкола. На неї найбільше нарікають прибиральниці магазинів, котрим доводиться цілими днями витирати світлу плитку від брудних слідів. З’ясувалося, що причиною цього стало ретельне виконання дорожниками своїх обов’язків.
– Цього року дороги посипаються не сумішшю піску і солі, а гранітним відсівом із сіллю, – пояснив начальник управління комунального господарства міста Ярослав КУШНІРИК. – Може, дорожники і трохи перестаралися, але дороги підсипаються вчасно, рух транспорту забезпечено.
Комунальники визнають, що гранвідсів створює чимало бруду, але Ярослав Кушнірик вважає, що цей матеріал кращий для підсипання, ніж пісок, тож нинішньої зими й надалі використовуватимуть саме таку суміш.
Щоби оцінити, як дорожня новинка позначається на екології міста, ми звернулися до науковців. Наразі вони не можуть однозначно оцінити суміш, яку використовують у місті для підсипання доріг. Однак загалом таку систему боротьби з ожеледицею вважають шкідливою для довкілля і людей.
– Сіль потрапляє у грунт і у воду, викликаючи надмірне засолення, – пояснив завкафедри фізичної хімії та екології хімічного виробництва ЧНУ Ярема ТЕВТУЛЬ. – Вона також піднімається у повітря і потрапляє в дихальні шляхи, що іноді має неприємні наслідки. Крім того, сіль псує взуття і шини автомобілів.
Одним з найбільших недоліків нинішнього підсипання Ярема Тевтуль вважає його надмірність, адже магістральні шляхи підсипаються надто щедро, внаслідок чого на узбіччі збирається помітна для ока кристалізована сіль. Однак і заперечити такий спосіб боротьби з ожеледицею науковці не можуть: підсипання доріг іншими речовинами, як це практикується в деяких західних країнах, надто дороге і поки що нам недоступне. Одним із виходів з цієї ситуації було б постійне прибирання снігу.
– Цього року дороги посипаються не сумішшю піску і солі, а гранітним відсівом із сіллю, – пояснив начальник управління комунального господарства міста Ярослав КУШНІРИК. – Може, дорожники і трохи перестаралися, але дороги підсипаються вчасно, рух транспорту забезпечено.
Комунальники визнають, що гранвідсів створює чимало бруду, але Ярослав Кушнірик вважає, що цей матеріал кращий для підсипання, ніж пісок, тож нинішньої зими й надалі використовуватимуть саме таку суміш.
Щоби оцінити, як дорожня новинка позначається на екології міста, ми звернулися до науковців. Наразі вони не можуть однозначно оцінити суміш, яку використовують у місті для підсипання доріг. Однак загалом таку систему боротьби з ожеледицею вважають шкідливою для довкілля і людей.
– Сіль потрапляє у грунт і у воду, викликаючи надмірне засолення, – пояснив завкафедри фізичної хімії та екології хімічного виробництва ЧНУ Ярема ТЕВТУЛЬ. – Вона також піднімається у повітря і потрапляє в дихальні шляхи, що іноді має неприємні наслідки. Крім того, сіль псує взуття і шини автомобілів.
Одним з найбільших недоліків нинішнього підсипання Ярема Тевтуль вважає його надмірність, адже магістральні шляхи підсипаються надто щедро, внаслідок чого на узбіччі збирається помітна для ока кристалізована сіль. Однак і заперечити такий спосіб боротьби з ожеледицею науковці не можуть: підсипання доріг іншими речовинами, як це практикується в деяких західних країнах, надто дороге і поки що нам недоступне. Одним із виходів з цієї ситуації було б постійне прибирання снігу.
Повернутися назад