DataLife Engine > --- > Маршрутки стануть кращими і поки що не подорожчають

Маршрутки стануть кращими і поки що не подорожчають

Статистика
У місті – 44 автобусні маршрути
- Пільговими є 12 маршрутів – №№1, 2, 3, 4, 6, 19, 21, 23, 26, 26А, 27, 28.
- Щоденно на чернівецькі дороги виїжджає 385 автобусів.
- У місті споруджено 275 зупинок громадського транспорту, в тому числі цього року – 63.
- Найменше скарг від пасажирів надходить на маршрути, які обслуговують перевізники МКП "Тарас", ТОВ "Тарас-2001", ТОВ "Тарас-2002", ТОВ ТП "Чернівці", ТОВ "Денисівка-1".
- Найраніше – о 05.50 – виїжджають автобуси на маршрути №№1, 2, 38.
- Найчастіше та з найменшим інтервалом – 6-7 хвилин – курсують автобуси маршрутів №№5, 11, 12, 13, з найдовшим – 40 хвилин – №25.


Надія БУДНА
До нового року з чернівецьких доріг зникнуть всі автобуси малого класу, обіцяє директор міського центру організації пасажирських перевезень Ігор КОЖУЛЕНКО.
– Незабаром закінчується термін угоди з перевізниками, – повідомив Ігор Васильович. – У грудні будемо проводити новий конкурс. Взяти в ньому участь зможуть лише ті перевізники, які оновили свій рухомий склад. Хочемо забрати з міських вулиць всі автобуси малого класу, окрім напрямку на Калинівський ринок, замінивши їх "Богданами" та ПАЗами. Зупинка на вулиці Садовій вже не може вмістити весь транспорт, однак її перенесення поки що не планується. Тому доведеться змінювати схеми маршрутів і графік руху автобусів.
Як запевнив Ігор Кожуленко, у центрі детально розглядаються всі звернення пасажирів про продовження вже існуючих маршрутів чи відкриття нових. Скажімо, зараз розглядається питання відкриття автобусного маршруту на Клокучку, на вулиці Бережанській, яка ремонтується. Але там дуже крутий спуск, і служба ДАІ може не дати дозвіл. Адже відкриття нових маршрутів обов’язково узгоджується з дорожньою автоінспекцією.


Водій повинен розраховуватися за квитки на зупинці, а не в дорозі
Від пасажирів маршруток надходить чимало скарг як на водіїв, так і на стан автобусів і мікроавтобусів. Чернівчани досить часто нарікають на відсутність інформації в салонах, недотримання автобусами графіків руху, нехтування водіями дорожніми знаками та сигналами світлофора, невидачу квитків і відмову перевозити пільгові категорії населення.
– Ми регулярно розглядаємо скарги громадян, – розповів начальник територіального представництва Головного управління державної інспекції на автотранспорті Віктор ХОДАКОВСЬКИЙ. – Найперше, на що звертаємо увагу, – це безпека руху. Досі на деяких маршрутах їздять маломісні та старі мікроавтобуси, які і незручні, і не відповідають сучасним вимогам до перевезень. Гадаю, це питання буде в Чернівцях остаточно розв’язане найближчим чаcом.
Досить поширеною є ситуація, коли водії під час руху розраховуються з пасажирами за проїзд – однією рукою тримають кермо, а іншою беруть гроші і відраховують решту та квитки. За словами Віктора Ходаковського, таке робити категорично заборонено, адже водій відволікається від дороги. Розклад руху повинно бути складено таким чином, щоби достатньо часу виділялося на зупинку, під час якої пасажири повинні встигнути розрахуватися з водієм за проїзд.
Також досі не подолано проблему зупинок у невстановлених місцях. Головтрансінспекція навіть планує зібрати всіх перевізників, щоб обговорити це питання.
Відповідним рішенням міськвиконкому затверджено чотири підприємства, які здійснюють технічний огляд транспортних засобів та медичне обстеження водіїв. Як стверджує директор міського центру організації пасажирських перевезень Ігор КОЖУЛЕНКО, механік під час випуску автобусів на маршрути щоранку перевіряє їхній технічний і санітарний стан та дає відповідний дозвіл, за що несе кримінальну відповідальність. Якщо, скажімо, він випустить на лінію несправну машину і вона спричинить дорожньо-транспортну пригоду, йому загрожує ув’язнення терміном до трьох років. Те ж саме стосується і водіїв. Щоранку вони проходять медичний огляд, і лікар ставить у їхніх дорожніх листах свою номерну печатку, тим самим відповідаючи за всі наслідки.
Безпосередню відповідальність за пасажира несе водій. Своєрідним договором на безпечне перевезення між ним та пасажиром є проїзний квиток. Водночас це і страховий поліс, який у разі нещасного випадку дає можливість пасажирові подати до суду на перевізника для відшкодування витрат на лікування. Тому квиток потрібно обов’язково брати і зберігати його до кінця поїздки. Якщо ж водій не дає його – то вимагати.


Куди поскаржитися на перевізників
Із 1 січня 2005 року в Чернівцях почав діяти міський центр організації пасажирських перевезень. Саме це комунальне підприємство займається автобусними маршрутами.
Зі своїми скаргами на незадовільну роботу перевізників пасажири можуть звертатися безпосередньо до центру за телефоном 55-14-04. Центр розташовується на першому поверсі департаменту житлово-комунального господарства на вулиці Вірменській, 17А.


На кондукторів не вистачає грошей
Чернівецькі перевізники кажуть, що одна з найбільших проблем – затори у місті, а ще вважають, що ціну на проїзд потрібно підвищувати.
На підприємстві "Денисів ка" є 27 мікроавтобусів та 11 пільгових автобусів. Основні напрямки – мікрорайони Роша та Садгора. Директор ВАТ "Денисівка" Віктор ХАРАБАРА вважає, що маршрутки – екологічно та економічно невигідний вид транспорту.
– Чинні тарифи не відповідають собівартості мікроавтобусів, – вважає Віктор Харабара. – Щоби цей транспорт був вигідним, квиток повинен коштувати 1,25 гривні. Поки що тенденції до підвищення цін на проїзд у мікроавтобусах немає. Через те, що не вистачає коштів, не будемо наймати кондукторів для збору грошей за проїзд.
Щодо безпеки нашого транспорту, можу запевнити, що маршрутки "Денисівки" – безпечні. Щодня перед виїздом їх оглядає механік. Серйозний ремонт мікроавтобусів відбувається кожні два місяці.
ТзОВ ТП "Тарас-2001", ТзОВ ТП "Тарас-2002", МКП "Тарас" належать мікроавтобуси №№9, 9А, 11, 12. Усього тут працює майже 30 мікроавтобусів.
– Дуже заважає те, що у місті без попередження перекривають дороги, – скаржиться директор ТзОВ ТП "Тарас-2001" Степан КОСТАШ. – Навіть знаки про те, що дорогу перекрито, не встановлюють.
Поки що ціна квитка окуповує витрати на транспорт. Але якщо пальне дорожчатиме, всі перевізники будуть змушені підвищувати ціну. Кондуктори у маршрутках не з’являться, наймати їх невигідно. Додаткова людина – додаткові витрати. Зарплату доведеться ділити між водієм і кондуктором, а це не влаштовуватиме жодну зі сторін. (Г. Марків)


Історична довідка
Перший транспорт – фіакри та омнібуси


Першим видом громадського транспорту в Чернівцях були фіакри – кінні екіпажі, а водіями – візники, які називалися фіакристами. Започаткував цей промисел 1838 року перший візник Марціан Юркевич. Коли 1866 року стала до ладу залізниця, необхідно було возити туди пасажирів. Якщо 1844-го року в Чернівцях був лише один фіакр, то 1872-го – вже 68. Вони були одно- і двокінними та дуже брудними. Стоянки фіакристів були на Вокзальній, Фонтанній і Центральній площах. Тариф за проїзд встановлювала міська рада. За кожну чверть першої години в двокінному екіпажі треба було платити по 25 крейцерів, в наступні години – по 20, а в однокінному – по 18. Вночі доплата становила 50 відсотків, а за великий багаж – 20 крейцерів. Найдорожче було доїхати на Цецино.
1913-го року в Чернівцях з’явилися перші автомобілі-таксі. Їхніми послугами користувалися лише заможні громадяни. 1897 року в місті з’явився перший трамвай. Святкова церемонія відкриття трамвайного руху відбулася 18 липня. До пізньої ночі їздили вагони, вщерть набиті чернівчанами.
Влітку 1905 року на вулицях Чернівців з’явилися омнібусні карети, які возили переважно відпочивальників до Пруту.
1914 року почали курсувати багатомісні пасажирські автомобілі та автотаксі. А в лютому 1939 року в Чернівцях почали їздити тролейбуси. Наше місто стало другим після Києва, де було запроваджено цей вид транспорту.




Повернутися назад