DataLife Engine > --- > Авансом за телефон платити дешевше

Авансом за телефон платити дешевше

Авансом за телефон платити дешевшеНа своїх телефонних квитанціях цього місяця буковинці отримали повідомлення про те, що споживачі, які платять за телефон до 20 числа наступного місяця, додатково доплачують два відсотки від вартості міжміських та міжнародних розмов. Ті ж, хто платить за телефонні розмови наперед (авансом), ці додаткові відсотки не оплачує.
Як з’ясувалося, два відсотки – це не пеня, а плата за користування кредитом. Якщо, скажімо, чернівчанин у березні телефонував до Києва і наговорив п’ять гривень, а заплатив за цю розмову в середині квітня, то з нього додатково стягнуть два відсотки вартості розмови (10 копійок) за те, що "Укртелеком" місяць чекав, доки з ним розрахуються. Тобто вважається, що "Укртелеком" дав кредит споживачеві.
Два відсотки за оплачені наступного місяця міжміські й міжнародні розмови "Укртелеком" брав і раніше – це передбачено договором. Але ці два відсотки в телефонних квитанціях ніколи не друкувалися окремим рядком і мало хто зі споживачів знав про існування такої націнки. Тепер, коли "Укртелеком" усіляко закликає своїх абонентів розраховуватися за розмови авансом, відсутність такої націнки при попередній оплаті рекламується як одна з переваг авансових розрахунків.
– Якщо людина платить за телефонні розмови авансом, вона може заощадити два відсотки від вартості міжміських і міжнародних розмов, – пояснив Сергій ЧАЙКА, заступник директора з питань маркетингу та продажу послуг Чернівецької філії ВАТ "Укртелеком". – Внесена авансом сума іде в першу чергу на оплату міжміських розмов. Скажімо, якщо ви у березні заплатили 13 гривень авансу за березень, а по міжміському зв’язку наговорили за цей місяць 14 гривень, то додаткові два відсотки вам нарахують лише на одну гривню з цих 14-ти.
Користувачі стаціонарних телефонів, які не користуються міжміським та міжнародним зв’язком, додаткові відсотки за абонплату чи місцеві розмови не сплачують. Але "Укртелеком" рекомендує таким людям абонплату платити також авансом – мовляв, якщо споживач забуде чи не зможе заплатити за телефон до 20 числа наступного місяця, зв’язок йому відключать. А за повторне підключення треба платити 3 гривні 24 коп.
Як платити за телефон – авансом чи наступного місяця – обирати споживачеві. Змусити абонента розраховуватися заздалегідь оператор не має права.
– Споживачі мають право обирати форму оплати за телефон, – повідомив Олег СТЕЦЕВИЧ, голова регіонального відділення Антимонопольного комітету, – Переважна більшість населення області уклала з філією договори про надання телекомунікаційних послуг на умовах кредитної системи оплати. Незважаючи на це, з жовтня 2007 року, в рахунки на оплату філія вносить інформацію про рекомендований аванс чи абонплату за наступний місяць та включає її в загальну суму сплати за отримані споживачем послуги, називаючи цю суму боргом. Філії рекомендовано привести у відповідність до закону квитанції про оплату для населення. (Н. Макушинська)



Повернутися назад