Авансом за телефон платити дешевше

Як з’ясувалося, два відсотки – це не пеня, а плата за користування кредитом. Якщо, скажімо, чернівчанин у березні телефонував до Києва і наговорив п’ять гривень, а заплатив за цю розмову в середині квітня, то з нього додатково стягнуть два відсотки вартості розмови (10 копійок) за те, що "Укртелеком" місяць чекав, доки з ним розрахуються. Тобто вважається, що "Укртелеком" дав кредит споживачеві.
Два відсотки за оплачені наступного місяця міжміські й міжнародні розмови "Укртелеком" брав і раніше – це передбачено договором. Але ці два відсотки в телефонних квитанціях ніколи не друкувалися окремим рядком і мало хто зі споживачів знав про існування такої націнки. Тепер, коли "Укртелеком" усіляко закликає своїх абонентів розраховуватися за розмови авансом, відсутність такої націнки при попередній оплаті рекламується як одна з переваг авансових розрахунків.
– Якщо людина платить за телефонні розмови авансом, вона може заощадити два відсотки від вартості міжміських і міжнародних розмов, – пояснив Сергій ЧАЙКА, заступник директора з питань маркетингу та продажу послуг Чернівецької філії ВАТ "Укртелеком". – Внесена авансом сума іде в першу чергу на оплату міжміських розмов. Скажімо, якщо ви у березні заплатили 13 гривень авансу за березень, а по міжміському зв’язку наговорили за цей місяць 14 гривень, то додаткові два відсотки вам нарахують лише на одну гривню з цих 14-ти.
Користувачі стаціонарних телефонів, які не користуються міжміським та міжнародним зв’язком, додаткові відсотки за абонплату чи місцеві розмови не сплачують. Але "Укртелеком" рекомендує таким людям абонплату платити також авансом – мовляв, якщо споживач забуде чи не зможе заплатити за телефон до 20 числа наступного місяця, зв’язок йому відключать. А за повторне підключення треба платити 3 гривні 24 коп.
Як платити за телефон – авансом чи наступного місяця – обирати споживачеві. Змусити абонента розраховуватися заздалегідь оператор не має права.
– Споживачі мають право обирати форму оплати за телефон, – повідомив Олег СТЕЦЕВИЧ, голова регіонального відділення Антимонопольного комітету, – Переважна більшість населення області уклала з філією договори про надання телекомунікаційних послуг на умовах кредитної системи оплати. Незважаючи на це, з жовтня 2007 року, в рахунки на оплату філія вносить інформацію про рекомендований аванс чи абонплату за наступний місяць та включає її в загальну суму сплати за отримані споживачем послуги, називаючи цю суму боргом. Філії рекомендовано привести у відповідність до закону квитанції про оплату для населення. (Н. Макушинська)
Повернутися назад