DataLife Engine > --- > «Здобутки» платного навчання: студент хімфаку не знав формули води

«Здобутки» платного навчання: студент хімфаку не знав формули води

Форум буковинської інтелігенції, який відбувся днями в Чернівецькому національному університеті, обговорив проблеми освіти. З усіх районів області прибули представники влади, установ освіти, закладів культури, національно-культурних товариств.
Учасники форуму почули виступи професора Київського та Чернівецького університетів Тараса Кияка, начальника обласного управління культури Остапа Савчука, професора ЧНУ Георгія Кожолянка, вчителя Чернівецького ліцею №1 Пауля Пшенічки, професора ЧНУ Олега Панчука, директора меморіального музею В. Івасюка Мирослава Лазарука.
Усі промовці відзначали значне зниження рівня освіти й культури школярів і студентів, недосконалість освітніх програм і недоречність багатьох реформ у цій сфері.
З виступів:
Олег Панчук,
ПРОФЕСОР ЧЕРНІВЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА, ДИРЕКТОР ЦЕНТРУ БУКОВИНОЗНАВСТВА:
– Розповім реальні приклади з життя. Студента попросили написати на дошці два у квадраті, а він написав двійку і обмалював її квадратом. Інший студент хімфаку не міг згадати на іспиті формулу води. У всій групі жоден студент не знав, що таке логарифм... Рівень знань студентів знижується, тому що викладачі вимушені ставити задовільні оцінки, адже число викладачів залежить від кількості студентів, і викладачі не зацікавлені в їх відрахуванні. Ще гірша ситуація з платним навчанням: там ледве половина ще можуть стати фахівцями, але там уже точно ніхто нікого не відраховує. До того ж, платники просто вимагають у викладачів оцінку, вважаючи, що вони за неї заплатили.
Вузи дедалі більше перетворюються на контори з виписування дипломів. А найбільша біда в тому, що всі – і студенти, і батьки – вимагають тільки оцінки і тільки диплома, але ніяк не знань.


Пауль Пшенічка,
ВЧИТЕЛЬ ФІЗИКИ ЛІЦЕЮ №1, ЗАСЛУЖЕНИЙ ВЧИТЕЛЬ УКРАЇНИ:
– У молодших класах загальноосвітньої школи сьогодні є такі завдання, що вся сім’я вдома сидить над ними цілий вечір, заглядає в Інтернет, але відповіді так і не може знайти. То що ж це за шкільна програма така? Якщо вона складена для того, щоби згуртувати родину, заповнити чимось корисним її дозвілля, то це дуже хороша програма… Дивовижно: діти у школі перевантажені, але їм бракує елементарних знань, не вистачає годин на необхідні дисципліни... Дванадцятибальна система оцінювання, на жаль, не працює. Вона мала би враховувати якісь нюанси, а насправді перетворилася на ту ж п’ятибальну – просто з іншими цифрами...




Повернутися назад