DataLife Engine > --- > Українські підлітки п’ють найбільше у світі?

Українські підлітки п’ють найбільше у світі?

Юні українці посіли перше місце у світі за рівнем споживання алкоголю серед дітей та молоді. Такі дані містяться у новому міжнародному дослідженні Всесвітньої організації охорони здоров’я. Під час дослідження було опитано майже 208 тисяч учнів п’ятого, восьмого та десятого класів із 41 країни світу. За результатами отриманого матеріалу вчені склали перелік країн, в яких явище так званого "підліткового алкоголізму" набуло особливо загрозливих масштабів. Перше місце – за Україною, де 40 відсотків підлітків вживають алкогольні напої принаймні раз на місяць. На другому місці опинилися молоді ізраїльтяни з 28-ма відсотками любителів спиртного. Далі у списку – Чехія. Російські школярі посіли лише 15 сходинку. Завершують перелік Ісландія та Ірландія.
"МБ" звернувся до фахівців, щоби вони прокоментували цю ситуацію.
– Справді, за результатами анкетування, організованого 2007 року, майже у 65 відсотках шкіл Чернівецької області серед школярів восьмих-десятих класів алкоголь отримав найпозитивніші відгуки, випередивши паління та наркотики, – стверджує завідувач науково-методичного центру психології та соціальної роботи обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Діана РОМАНОВСЬКА. – На запитання: "Чи допускаєте ви вживання алкоголю в окремих випадках (на Новий рік, день народження тощо)?" – 55 відсотків підлітків відповіли "так". Найпопулярнішими серед школярів є слабоалкогольні напої: на першому місці – "лонгер", на другому – пиво, дещо меншою популярністю користуються вино, лікер, горілка. Куштувати алкоголь починають вже з п’ятого класу. Загалом лише 23 відсотки дітей написали, що вони не вживають і не хотіли би вживати алкоголь, 32 відсотки опитаних вживають його періодично, 43 відсотки скуштували спиртне принаймні раз у житті, а два відсотки споживають його постійно.
– Звісно, проблема споживання слабоалкогольних напоїв серед молоді існує, але не в таких значних масштабах, – вважає начальник міської служби у справах дітей Валерій ГАЙСЕНЮК. – За цією інформацією виходить, що кожен другий український школяр середніх та старших класів вживає алкоголь. Ніколи не повірю, що російські підлітки п’ють менше за наших. Можливо, діти, які брали участь в опитуванні, ставили позначки "за компанію", заради жарту. Але, звичайно, така проблема в нас є. Реклама алкогольних напоїв у ЗМІ робить свою справу. Постійно таку рекламу демонструють під час спортивних програм – чемпіонату з футболу, боксу. Не розумію Андрія Шевченка, який рекламує пиво. Варто було би його запитати, як він досягнув таких результатів у світі спорту, якщо він так любить пиво. Зірки такої величини, навпаки, повинні пропагувати здоровий спосіб життя. Адже на них дивляться тисячі підлітків і думають, що якщо сам Андрій Шевченко п’є пиво, значить, воно не таке вже й шкідливе. На мою думку, слід взагалі заборонити рекламу алкоголю в ЗМІ. Ще однією проблемою є те, що попри заборону продажу алкоголю неповнолітнім, цього закону ніхто не дотримується. Якщо підліток зайде до магазину і попросить продати йому пляшку спиртного, будьте певні – він її купить.



Повернутися назад