DataLife Engine > --- > Супермаркети наступають на наші кишені

Супермаркети наступають на наші кишені

Цього тижня стало відомо, що у Чернівцях, на вулиці Червоноармійській, незабаром будуватимуть великий торговельний центр вартістю 36 мільйонів доларів. Ділянку площею 4,01 гектара взяло в довгострокову оренду київське товариство "Прегорія-Україна".
Приблизно за місяць очікується відкриття на вулиці Хотинській торговельно-розважального комплексу "Караван", а згодом і супермаркету "Фуршет" на вулиці Галицький Шлях.
Якщо додати до цього нещодавно відкриті "Екватор" та "Епіцентр", можна говорити про справжній торговельний вибух у Чернівцях.
Це явище вже викликало зацікавленість в економічних аналітиків, які почали досліджувати чернівецький феномен.
– Сьогодні ситуація на ринку торгових центрів Чернівців стрімко змінюється, – каже аналітик Марія УРАЛЬСЬКА. – Поява кількох великих торговельних проектів у невеликому місті може вивести його в лідери України за насиченістю торговельними площами.
Сьогодні на тисячу мешканців Чернівців припадає приблизно 119 квадратних метрів торгових площ в об’єктах, які можна назвати торговими центрами. Ще рік тому цей показник був удвічі меншим. Показник розвитку сучасних форм торгівлі міста відрізняється від інших обласних центрів з населенням, як у Чернівцях, і фактично відповідає рівню міст-мільйонників.
За прогнозами Марії Уральської, 2008 року загальна площа торговельних центрів у Чернівцях може скласти 150 тисяч квадратних метрів. У такому разі кількість торговельних площ на тисячу мешканців перевищить показники Дніпропетровська, Львова, Харкова та навіть Києва.
Місцеві фахівці та чиновники по-різному сприймають спалах цікавості торговельних мереж до нашого міста. Однак вони не вважають це феноменом, а лише закономірністю: супер- та гіпермаркети довго до нас не йшли, а сьогодні навалилися всі разом.
Нам потрібне виробництво
Марія ПОРЧУК, начальник відділу інвестицій Чернівецької міської ради:
– Спалах активності торгових центрів у нашому місті справді є, і я би визначила три причини цього. По-перше, це перенасиченість ними у столиці та містах-мільйонниках. По-друге – відносно висока якість життя в Чернівцях. За цим показником ми займаємо п’яте місце в Україні, насамперед завдяки заробітчанським грошам. І по-третє – незаповненість нашого ринку порівняно з іншими містами.
З одного боку, добре, що до нас приходять різні мережі, що вони конкурують між собою – від цього споживачі лише виграють. Добре, що вони створюють робочі місця. Та і на оренді землі під торгові центри місто непогано заробляє. Так, "Фуршет", який має відкритися на Галицькому Шляху, заплатив за оренду земельної ділянки 20 мільйонів гривень.
Але, з іншого боку, нам треба боротися за такі інвестиції, які би не були тільки використанням нашого ресурсу (в даному разі це гроші заробітчан, що витрачаються у торгових центрах), а дозволяли нашим людям заробляти тут гідну зарплату. Йдеться, звичайно, про виробництво. Ми дійшли до того, що торгівля у нас – найбільший роботодавець. Тим часом усім відома "Nokia" розглядала Чернівці як місто, в якому можна було би відкрити своє підприємство.
Більша конкуренція – краще споживачам
Ярослав КИРПУШКО, директор Буковинського центру реконструкцій і розвитку:
– Те, що великі мережі відкривають у нас свої торгові центри, – цілковита закономірність. Просто до нас нарешті дійшли. Столицю та великі міста опанували і взялися за провінцію. Та кількість населення, яка є у Чернівях та прилеглих районах, достатня, щоби відкривати супер- та гіпермаркети було вигідно. Є навіть норматив, згідно з яким на 200 тисяч населення має бути гіпермаркет. Тому в нас ще є потенціал, тут їх ще буде багато. Інша річ, що до нас ці всі мережі прийшли пізніше через наше провінційне позиціонування. Цим частково і пояснюється такий спалах.
Варто також очікувати, що прийдуть і глобальні торговельні мережі – не лише українські. Їм поки що важко на нашому ринку. Наприклад, знаменита шведська мережа меблів і домашнього декору "IKEA" вже кілька років не може розпочати будівництво свого гіпермаркету в Києві. Наші конкуренції бояться і не хочуть, а влада їм допомагає. Тож зарубіжні мережі ще трохи остерігаються нас, але зростання купівельної спроможності українців все одно їх стимулюватиме боротися за наш ринок. Ми ж, як споживачі, від цього лише виграємо: чим конкурентніше середовище в торгівлі, тим кращі умови пропонуються покупцям.
Супермаркети
не витіснять маленькі магазини
Володимир ПУЛИНЕЦЬ, начальник міського управління розвитку споживчого ринку та туризму:
– Супермаркети почали відкриватися у нас активніше, тому що свого часу ми відставали від цих процесів. Наприклад, порівняно з сусіднім Івано-Франківськом. Тим часом у нас високий рівень доходів, і власники новостворених супермаркетів побачили успіхи та добрі результати продажу в "Сільпо", "Фокстроті". Як мені відомо, чернівецькі підрозділи цих супермаркетів посідають перші позиції з продажу серед усіх регіонів.
Я позитивно ставлюся до відкриття нових супермаркетів у місті. Адже це насамперед кращий рівень обслуговування, робочі місця, нижчі ціни на товари, контроль за якістю та касове обслуговування, з якого платять податки.
Водночас ніхто не відмовиться від маленьких магазинчиків у мікрорайонах, які використовують для швидких покупок.


Чого чекати незабаром
Торговельно-розважальний центр "Караван"
Вважається першим в Україні моллом – центром для шопінгу та різноманітних розваг. Головний ТРЦ "Караван", у Києві, займає площу 56 тисяч квадратних метрів (п’ять футбольних полів).
"Караван" – це продуктовий супермаркет з власною пекарнею, м’ясним цехом, кулінарією, соковим баром, це торгова галерея, в якій представлено 160 брендів, а також зона розваг: кінотеатр, льодовий майданчик, боулінг, комп’ютерний клуб, казино. Доповнюють картину салони краси, ресторани та кав’ярні.


Супермаркет "Фуршет"
Саме "Фуршет" відкрив свого часу еру вітчизняних супермаркетів: у грудні 1998 року в Києві на Подолі відкрився перший гуртово-роздібний магазин цієї мережі. Сьогодні супермаркети "Фуршет" є майже в усіх областях України. Планується також відкривати їх у районних центрах.
Супермаркети "Фуршет" мають власні пекарні, м’ясопереробні та кулінарні цехи, відділи
контролю якості.
Мережа "Фуршет" однією з перших запровадила власну торгову марку. Тобто в цих супермаркетах ви можете знайти чимало товарів, виготовлених спеціально для "Фуршету".




Повернутися назад