DataLife Engine > --- > Наші літаки надійніші, ніж «Боїнги»

Наші літаки надійніші, ніж «Боїнги»

За останній місяць світ пережив п’ять авіакатастроф, в яких загинули понад 400 людей. Ми спробували з’ясувати, наскільки безпечно літати в Україні?

За словами директора міжнародного аеропорту "Чернівці" Володимира ПАЛІЙЧУКА, авіаційний транспорт залишається найбільш безпечним видом транспорту. Кількість жертв у дорожньо-транспортних пригодах та кількість загиблих у авіакатастрофах не порівнюються. В Україні, на думку Володимира Палійчука, найбільш безпечно використовувати літаки українського та російського виробництва.

"Боїнги" "різатимуть" наші злітно-посадкові смуги

По-перше, злітно-посадкові смуги наших аеропортів суттєво відрізняються від європейських. У наших покриття більш м’яке. Конструкція шасі вітчизняних та російських літаків така, що саджати їх можна практично на поле. Колеса шасі широкі, спарені, їх є багато. А той же "Боїнг" чи "Дуглас" практично різатиме своїм вузьким шасі злітно-посадкову смугу.

Окрім того, українські та інші авіакомпанії закуповують переважно іноземні літаки, які вже були у користуванні. Літають "Боїнги", які були виготовлені ще в 70-х роках минулого століття. А обслуговуючий персонал українських аеропортів доведеться цілком переучувати, щоби він зміг обслуговувати іноземні літаки. Тож найоптимальніший варіант – розвивати вітчизняне літакобудування та користуватися своїми літаками. Звичайно, у комфортабельності українські лайнери поки що поступаються перед іноземними, але за надійністю вони в багатьох випадках навіть випереджають їх. За нормативами, які збереглися з часів Радянського Союзу в авіації, усій техніці дається п’ятикратний запас витривалості.

За статистикою, 80% авіакатастроф стаються через помилки людей. Тож для забезпечення безпеки польотів у Чернівецькому аеропорту передбачено цілу низку заходів. Наприклад, перед кожним злетом та посадкою спеціальна бригада обстежує злітно-посадкову смугу, перевіряючи, чи немає на ній сторонніх предметів, підбирають навіть камінці. Постійно чергують дві пожежні машини. У випадку надзвичайної ситуації вони повинні доставити до літака 12 тонн води та тонну піни.

Терористів та зброю виявляє служба авіаційної безпеки

Щоби убезпечитися від терористів, пронесення на борт літака якихось небезпечних предметів чи зброї, з минулого року у всіх аеропортах створено службу авіаційної безпеки. Набирають туди переважно людей, які мають досвід служби в силових структурах. Їх навчають у Києві за спеціальною програмою, кожен повинен отримати сертифікат Міжнародної організації авіаційної безпеки, який дозволяє працювати в такій службі по всьому світу. В Україні її створено відповідно до Закону України "Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації". У Чернівецькому аеропорту співробітники авіаційної безпеки приглядаються до підозрілих осіб ще на підході до аеропорту. Кожен пасажир перед тим, як ступити на борт літака, проходить огляд. Зброю, різально-колючі, небезпечні предмети вилучають. Головне правило – щоби зброя не перебувала у салоні разом з пасажиром. Навіть у представників правоохоронних органів зброю забирають і повертають тільки після того, як переліт завершився.

Кожен екіпаж проходить в аеропорту обов’язковий медичний огляд, штурмани вивчають карту польоту. Після того, як літак злетить, його місцезнаходження в повітрі постійно відстежується. Маршрут складається на весь шлях літака, змінювати його без вказівки із землі пілоти не мають права. Наприклад, "добро" на зліт літака рейсом "Чернівці-Афіни" чернівецькому аеропорту дає Париж.

Україна перебуває на передових позиціях у Європі від проектування до виготовлення літаків. Володимир Палійчук переконаний, якщо зберегти тих спеціалістів, які їх пілотують та обслуговують, переходити на більш комфортабельні літаки типу "АН-140", то можна буде і возити пасажирів з комфортом, і забезпечувати безпеку польотів. Через технічні несправності вітчизняних літаків в Україні авіакатастроф майже не стається



Повернутися назад