Третину аварій скоюють водії-лихачі
Тільки з початку 2007 року в області сталося 186 транспортних пригод, внаслідок яких 38 осіб загинули, а 2000 отримали травми. За словами Івана ДОБРОВОЛЬСЬКОГО, старшого інспектора ВДАІ області, 30% усіх автопригод сталися через порушення швидкісного режиму.
Зараз ВДАІ проводить профілактичну операцію "Швидкість", коли будуть виловлювати порушників швидкісного режиму. Однак, за словами співробітників ДАІ, навести лад на дорогах можна лише шляхом збільшення штрафів за порушення правил. Інакше кількість автопригод і надалі зростатиме.
Збільшення кількості автопригод зазвичай спостерігається у весняно-літній період. У цей час на дорогах стає більше машин, тому зростає ризик зіткнень.
Найчастіше люди травмуються у ДТП, які стаються через перевищення швидкості, несподівані виходи пішоходів на проїжджу частину та через наїзд автомобілів на перешкоду.
Що ж до штрафів за перевищення швидкості, то вони смішні – від 8,5 до 17 гривень. Наймінімальніший штраф за порушення правил становить 1,7 гривні – за порушення правил пішоходом і 3,5 гривні – для водіїв за непристібнутий ремінь безпеки. Максимальний штраф – за керування транспортом у нетверезому стані – від 255 до 680 гривень.
Рішення про накладення штрафу на підставі протоколу ухвалює тільки суд. Суди зараз завалені такими протоколами. 2005 року до судів з підрозділів ДАІ надійшло понад чотири мільйони адміністративних справ, але лише щодо 65% з них були прийняті рішення. До того ж виконання судових рішень не перевищує 36% через відсутність ефективної системи контролю за виконанням накладених стягнень. Все це не сприяє дисциплінованості на дорогах.
Чи потрібно збільшувати штрафи?
Олег, водій:
– Я за кермом вже 21 рік. Звичайно, даішникам чим більші штрафи, тим краще. Боюся, що штрафи вдарять по таких звичайних роботягах, як я. А на дорогах справді безлад. Молодих водіїв тепер не вчать так водінню, як нас колись. Вони не мають навичок керування в екстремальних ситуаціях.
Ігор, водій:
– Високі штрафи повинні бути за пияцтво за кермом, перевищення швидкості і розмови під час руху по мобільних телефонах. За таке треба суворо карати всіх без винятку.
Олександр, водій:
– ДАІ нехай ретельніше стежить за технічним станом машин. Ви подивіться, які часом машини їздять дорогами. А доки буде хабарництво серед інспекторів, порядку не буде.
За порушення планують встановити штрафні бали
Зареєстрований у Верховній Раді України 14 лютого проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення безпеки дорожнього руху" передбачає, що особи, які вчинили незначні та необережні порушення, шляхом нарахування їм штрафних балів стимулюються до подальшого дотримання правил. Злісні порушники та особи, що вчинили грубі порушення, несуть жорстку відповідальність у вигляді великого штрафу або позбавлення права керування транспортним засобом.
Облік штрафних балів буде здійснюватися за допомогою автоматизованої системи ДАІ.
Передбачено, що за грубі порушення правил дорожнього руху (керування транспортним засобом у нетверезому стані, вчинення дорожньо-транспортної пригоди тощо) вживаються стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом або нарахування великої кількості штрафних балів (десять і більше). Такі стягнення накладаються винятково судом.
У разі порушення правил дорожнього руху особою, у якої сума нарахованих штрафних балів сягне або перевищуватиме 30, її штрафуватимуть на суму, що еквівалентна 30-40 неоподатковуваним мінімумам доходів громадян (510-680 гривень). У разі, якщо протягом чотирьох місяців особа вчинить ще одне порушення правил дорожнього руху, її у судовому порядку позбавлять права керування транспортним засобом, але при цьому нараховані штрафні бали будуть погашатися. У разі, якщо протягом чотирьох місяців особою не порушено Правил дорожнього руху, під час наступного порушення суд знову може накласти на неї великий штраф.
За керування транспортним засобом особою, яка позбавлена права керування, штраф – 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 гривень).
У разі повторного вчинення порушення – 70 неоподатковуваних мінімумів (1190 гривень). Посвідчення водія вилучається лише на підставі рішення суду.
Зараз ВДАІ проводить профілактичну операцію "Швидкість", коли будуть виловлювати порушників швидкісного режиму. Однак, за словами співробітників ДАІ, навести лад на дорогах можна лише шляхом збільшення штрафів за порушення правил. Інакше кількість автопригод і надалі зростатиме.
Збільшення кількості автопригод зазвичай спостерігається у весняно-літній період. У цей час на дорогах стає більше машин, тому зростає ризик зіткнень.
Найчастіше люди травмуються у ДТП, які стаються через перевищення швидкості, несподівані виходи пішоходів на проїжджу частину та через наїзд автомобілів на перешкоду.
Що ж до штрафів за перевищення швидкості, то вони смішні – від 8,5 до 17 гривень. Наймінімальніший штраф за порушення правил становить 1,7 гривні – за порушення правил пішоходом і 3,5 гривні – для водіїв за непристібнутий ремінь безпеки. Максимальний штраф – за керування транспортом у нетверезому стані – від 255 до 680 гривень.
Рішення про накладення штрафу на підставі протоколу ухвалює тільки суд. Суди зараз завалені такими протоколами. 2005 року до судів з підрозділів ДАІ надійшло понад чотири мільйони адміністративних справ, але лише щодо 65% з них були прийняті рішення. До того ж виконання судових рішень не перевищує 36% через відсутність ефективної системи контролю за виконанням накладених стягнень. Все це не сприяє дисциплінованості на дорогах.
Чи потрібно збільшувати штрафи?
Олег, водій:
– Я за кермом вже 21 рік. Звичайно, даішникам чим більші штрафи, тим краще. Боюся, що штрафи вдарять по таких звичайних роботягах, як я. А на дорогах справді безлад. Молодих водіїв тепер не вчать так водінню, як нас колись. Вони не мають навичок керування в екстремальних ситуаціях.
Ігор, водій:
– Високі штрафи повинні бути за пияцтво за кермом, перевищення швидкості і розмови під час руху по мобільних телефонах. За таке треба суворо карати всіх без винятку.
Олександр, водій:
– ДАІ нехай ретельніше стежить за технічним станом машин. Ви подивіться, які часом машини їздять дорогами. А доки буде хабарництво серед інспекторів, порядку не буде.
За порушення планують встановити штрафні бали
Зареєстрований у Верховній Раді України 14 лютого проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення безпеки дорожнього руху" передбачає, що особи, які вчинили незначні та необережні порушення, шляхом нарахування їм штрафних балів стимулюються до подальшого дотримання правил. Злісні порушники та особи, що вчинили грубі порушення, несуть жорстку відповідальність у вигляді великого штрафу або позбавлення права керування транспортним засобом.
Облік штрафних балів буде здійснюватися за допомогою автоматизованої системи ДАІ.
Передбачено, що за грубі порушення правил дорожнього руху (керування транспортним засобом у нетверезому стані, вчинення дорожньо-транспортної пригоди тощо) вживаються стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом або нарахування великої кількості штрафних балів (десять і більше). Такі стягнення накладаються винятково судом.
У разі порушення правил дорожнього руху особою, у якої сума нарахованих штрафних балів сягне або перевищуватиме 30, її штрафуватимуть на суму, що еквівалентна 30-40 неоподатковуваним мінімумам доходів громадян (510-680 гривень). У разі, якщо протягом чотирьох місяців особа вчинить ще одне порушення правил дорожнього руху, її у судовому порядку позбавлять права керування транспортним засобом, але при цьому нараховані штрафні бали будуть погашатися. У разі, якщо протягом чотирьох місяців особою не порушено Правил дорожнього руху, під час наступного порушення суд знову може накласти на неї великий штраф.
За керування транспортним засобом особою, яка позбавлена права керування, штраф – 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 гривень).
У разі повторного вчинення порушення – 70 неоподатковуваних мінімумів (1190 гривень). Посвідчення водія вилучається лише на підставі рішення суду.
Повернутися назад