Комп’ютер: звичка чи хвороба?

У разі комп’ютерної залежності у дитини різко порушується соціальна адаптація. Вона надає перевагу спілкуванню з розумною машиною, а не з однолітками. Незважаючи на те, що всі матеріальні потреби дитини задовольняють, залишається незадоволеною найголовніша потреба - духовне спілкування, порозуміння. У дитини саме від цього залежить відчуття захищеності, потрібності. Якщо такого спілкування немає, вона починає шукати його поза родиною.
Життєвий досвід і здоровий глузд дорослих допоможуть швидко зрозуміти, що до чого, і пояснити все це дитині. Але треба запропонувати їй альтернативу – корисну й здорову гру або цікаве заняття. Тоді не виникне почуття образи й порожнечі.
Якщо відхід у віртуальну реальність пов’язаний із порушенням емоційних зв’язків у родині, непогано поговорити про це з психологом або психотерапевтом. І не просто поговорити, а виконати отримані від них рекомендації, що не завжди легко. За сучасного ритму життя важко звинувачувати батьків у тому, що вони мало уваги приділяють дітям. Але ж останніх можна і втратити. Тому важливо з раннього дитинства виділяти час, навіть за рахунок сну чи задоволень, на спілкування з дітьми. Не повчання й "читання моралі", а спільні ігри, розваги, розмови про друзів, роботу, проблеми. Потім, коли син чи донька підростуть, вони бачитимуть у батьках друзів, думка яких буде авторитетною. І морально-етичні установки дитини вже не зможуть перемогти ні вплив поганих друзів, ні вплив поганої гри.
Повернутися назад