Аронія повертається: ягода з поліфенолами, яких більше, ніж у лохині

Фото ілюстративне з інтернету
Аронія, яку кілька десятиліть тому часто використовували для соків і варення, знову привернула увагу вчених. Дослідження показують, що ця темна ягода містить дуже багато поліфенолів — природних сполук із антиоксидантними властивостями.
Про це пише Rynek Zdrowia.
Аронія містить велику кількість поліфенолів, які допомагають захищати клітини від пошкоджень, пов’язаних із дією вільних радикалів. Саме ці речовини надають ягодам майже чорного кольору та характерного терпкого смаку.
Науковці з Познанського університету природничих наук у дослідженні, опублікованому в журналі Molecules у 2019 році, встановили, що свіжі плоди аронії можуть містити понад 1300 мг поліфенолів на 100 грамів.
Огляд досліджень, опублікований у 2024 році в журналі Current Issues in Molecular Biology, також показав, що загальний вміст поліфенолів, флавоноїдів і проантоціанідинів в екстрактах аронії вищий, ніж в екстрактах американської лохини.
Саме завдяки такій концентрації активних речовин аронію часто відносять до категорії суперфудів.
Найбільшу частину антиоксидантної активності ягоди забезпечують проантоціанідини — близько 40%. Ще приблизно 18% припадає на гідроксикоричні кислоти.
Ці сполуки допомагають організму боротися з окиснювальним стресом — процесом, під час якого вільні радикали можуть пошкоджувати клітини.
Вчені також досліджували вплив аронії на серцево-судинну систему. За результатами аналізу наукових робіт, речовини у складі ягоди можуть позитивно впливати на рівень холестерину, глюкози в крові, артеріальний тиск і запальні процеси.
В одному з метааналізів клінічних досліджень зазначалося, що щоденний прийом екстракту аронії протягом 6–8 тижнів був пов’язаний зі зниженням систолічного тиску та рівня загального холестерину у дорослих.
Водночас дослідники наголошують, що аронію не можна вважати ліками. Частина робіт стосувалася екстрактів або соків, а деякі дослідження проводили на тваринах чи в лабораторних умовах.
Попри це, аронія залишається ягодою з багатим складом, яку можна додавати до звичайного раціону. Вона може стати доступною альтернативою популярним ягодам, які часто вважають суперфудами.
Читайте новини "МБ" у Google News | Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Повернутися назад