«На Порубному – тисяча фур»: Запаранюк пояснив, чому на кордоні з Румунією величезні черги
На фото: КПП "Красноїльськ"
Україна не була готова до війни в таких масштабах. Відповідні, й буковинські митні пропуски на кордоні з Румунією та Молодовою не були готові до таких обсягів. Зокрема, порівняно з попереднім роком потік транспорту на "Порубному" зріс утричі.
Про це на першій від моменту призначення пресконференції для ЗМІ розповів очільник Чернівецької ОВА Руслан Запаранюк, пише molbuk.ua
{reklama}
Спочатку черги не були такими великими, бо возити особливо було нічого, натомість зараз дозрів урожай, пояснює Запаранюк:
"Перших два місяці повномасштабної війни у нас була паливна криза. У бік Румунії рухалися порожні вантажівки, які доставляли паливо для країни, фронту, а також перевозили гуманітарні вантажі. Черги хоч і були, але проходили доволі швидко.
Але зараз пішли вантажі з зерновими. І черги суттєво зросли: проходження цих вантажних автомобілів через пункти пропуску забирає час", - пояснює Запаранюк.
Раніше ці вантажі були оформлені у центральних або частині південних регіонів України, вони транзитом проходили через кордон і зупинялися на території порту Констанца в Румунії. Проте за останній місяць процедура ускладнилася: румуни почали самостійно закуповувати зерно для себе.
"Це інша процедура, не транзит, а переміщення вантажу з однієї країни в іншу. Відповідно, потребує додаткового навантаження на фітосанітарні служби – як наші, так і румунські. З часом ситуація внормувалася, проте тепер черги знову зросли через урожай, який у серпні почали переміщувати до європейського кордону", - провадить очільник ОВА.
Відповідно, станом на ранок 14 вересня черги на "Порубному" налічували тисячу автівок. Тоді як пропускна здатність пункту - близько 500 автомобілів за добу (за дві зміни).
"Доклавши зусиль, ми можемо через "Порубне" здійснити пропуск додатково ще десь 20%, тобто до 600 машин на добу. Але це є критичним для Румунії. Тому що на румунському боці – пункті "Сірет" - є тільки один вузький проїзд. Машини з 4 наших колій заїзду звужуються в одну. Наразі румуни міркують над змінами на пункті "Сірет" зі свого боку. Наскільки можливо це швидко зробити – не готовий вам сказати", - поінформував Руслан Запаранюк.
Він зауважив, що невдовзі потік черг знову збільшиться в рази. Адже очікується збір урожаю сої, а це - додаткових 300-400 фур на добу на кордоні. А в жовтні – збір кукурудзи, що зробить чергу ще довшою.
"Тому тут ми повинні не тільки на нашому рівні вирішувати це питання, а й на загальнодержавному. Завдання, яке стоїть перед нами, - запуск двох митних переходів "Дяківці" та "Красноїльськ", - є пріоритетом номер один", - запевнив голова ОВА.
Раніше Руслан Запаранюк розповів про відсоток готовності КПП "Дяківці" та "Красноїльськ".
На фото: КПП "Красноїльськ"
На фото: КПП "Дяківці"
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |
Повернутися назад