DataLife Engine > Новини Чернівців / топ новини > Півтора року тривало погодження: чому ЧТУ не змогло закупити нові тролейбуси

Півтора року тривало погодження: чому ЧТУ не змогло закупити нові тролейбуси

Півтора року тривало погодження: чому ЧТУ не змогло закупити нові тролейбуси


Чернівецьке тролейбусне управління не зможе найближчим часом закупити нові тролейбуси. Переможець тендеру відмовився від закупівлі.

Про це molbuk.ua розповів директор Чернівецького тролейбусного управління Олег Гульпак.

{reklama}

Тролейбуси мали закупити за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку. Чернівецька міська рада ще у 2020 році подала заявку на програму кредитування від Європейського інвестиційного банку.

Як розповідав заступник міського голови Ігор Крохмаль, за 11 мільйонів євро планували закупити 50 нових тролейбусів. Та досі цього не вдалося зробити. Чому ж виникла проблема із закупівлею нових тролейбусів?

У 2023 році оголосили тендер на три лоти: закупівля 35 низькопідлогових 12-метрових тролейбусів з автономним ходом до одного кілометра, 10 тролейбусів з автономним ходом 25 км, а також на п’ять спарених тролейбусів, так звані гармошки. На другий і третій лот ніхто з учасників не заявився. Тому Європейський інвестиційний банк ухвалив рішення усі кошти виділити на перший лот, тобто закупівлю 35 низькопідлогових тролейбусів. Півтора року тривало погодження тендерної документації з міжнародними консультантами. Будь-які кроки щодо тендеру узгоджували з консультантом Європейського інвестиційного банку.

У серпні 2023 року було оголошено закупівлю 35 нових низькопідлогових тролейбусів. Участь у тендері взяло чотири учасники: "Електронмаш", також спільно "Чернігівський завод" і ТОВ "Політтехносервіс" і фірми "Басмоторс", ТОВ "Політтехносервіс". Та все затягнулося через бюрократичні процедури.

– Тендерну документацію ретельно розглядали, перевіряли, – розповідає начальник Чернівецького тролейбусного управління Олег ГУЛЬПАК. – У листопаді 2023 року визначилися відбулося завершення тендеру, визначилися з переможцем. Але ЧТУ не мало змоги одразу укласти догорвір на закупівлю з переможцем. Майже пів року міжнародні консультанти дуже ретельно вивчали кожен критерій фірми-переможця. Зрештою, у травні 2024 року отримали відповідь від Європейського інвестиційного банку. Переможцем обрали об’єднання ТОВ "Чернігівський автозавод" та ТОВ "Політтехносервіс". Але у вересні 2024 року надходить скарга на проведення тендеру від одного з учасників тендеру - заводу "Електронмаш". І знову нові документи, листування з консультантами, ухвалення рішення. У листопаді скаргу визнали необгрунтованою і остаточно погодили переможцем ТОВ "Чернігівський автозавод" та ТОВ Політтехносервіс".

Кілька учасників самі відмовилися від тендеру

Через те, що процедури затягнулися і минуло багато часу, переможець вирішив підвищити ціну на нові тролейбуси. Тож знову почали вивчати питання щодо коригування ціни і це тривало кілька місяців.

– І ось 21 березня до нас надійшов офіційний лист від переможців ТОВ "Чернігівський автозавод" та ТОВ "Політтехносервіс": вони відмовляються від участі у тендері, бо їх не влаштовує нинішня ціна. Тому наразі закупити тролейбуси нам не вдасться, – зазначив Олег Гульпак.

У ЧТУ кажуть, що потребують нової техніки. Адже через старий транспорт бувають затримки руху тролейбусів.

– У нас по Головній їздять тролейбуси "Шкода" 1983 року випуску, – провадить Олег Гульпак. – Тролейбус № 5 за день на маршруті проїжджає майже 200 кілометрів. За місяць кожен тролейбус намотує майже шість тисяч кілометрів. Щодня на маршрути виходить 50 тролейбусів, і щодня деякі з них з’їжджають на кілька годин через поломки. Майже 75 % рухомого складу Чернівецького тролейбусного депо зношено, транспорт потребує заміни.
Через те, що тролейбуси старі, щодня маємо поломки, їм доводиться з’їжджати з маршруту. Я веду статистику, скільки часу тролейбуси простоюють через поломки. У деякі дні ця кількість сягає майже 40 годин. Наприклад, у лютому була мінусова температура і з восьми тролейбусів на маршруті половина змушені були їхати у депо на ремонт, бо були проблеми з дверима через замерзання. Зношеність транспорту у Чернівецькому тролейбусному депо, катастрофічна. Немає жодного дня, щоб якийсь із тролейбусів не з’їхав з маршруту через поломку. А це впливає на графік руху тролейбусів, на очікування людей на зупинках. Тому новий транспорт нам дуже потрібен. Зараз намагаємося виправити ситуацію із закупівлею нових тролейбусів. Уже відбулася нарада з міжнародними консультантами. Вирішили, що на закупівлю тролейбусів буде оголошено новий тендер, але поки не озвучуються терміни.

Тим часом Чернівецьке тролейбусне управління планує закупити три нові тролейбуси. Наприкінці квітня на Prozorro оголошено тендер на 50 мільйонів гривень. Планують закупити три низькопідлогові тролейбуси. Об’єктом закупівлі є "тролейбуси PTS T12301, або еквівалент". Тендер буде завершений на початку квітня. Термін поставки тролейбусів до 1 вересня 2025 року.



Зараз парк Чернівецького тролейбусного управління налічує 142 транспортні засоби, зокрема 85 тролейбусів та 57 автобусів. Для порівняння, у 2022 році у ЧТУ налічувалося 37 автобусів.

Щоденно на маршрути міста виїжджає понад 52 тролейбуси та 46 автобусів. Загалом Чернівецьке тролейбусне управління обслуговує у місті 9 тролейбусних маршрутів та 11 автобусних маршрутів.

Кожен транспортний засіб має GPS-трекер, за яким його рух контролюють диспетчери.

“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Amediastiftelsen в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів.”



Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram




Повернутися назад