Тривалі відключення світла: як працюють котельні у Чернівцях

У Чернівців запущені усі котельні. Станом на 5 листопада тепло вже подано у 100% житлових будинків.
Про це повідомив директор "Чернівцітеплокомуненерго" Олександр Корчунов.
Місто обслуговують чотири великі та 86 малих котелень, а всього підприємство забезпечує теплом 597 будинків.
За словами Олександра Корчунова, у деяких будинках через внутрішньобудинкові мережі температура може поки що відчутно різнитися, тому мешканцям радять звертатися до своїх управлінських компаній.
"Ми подали теплоносій до всіх житлових будинків, але через кадрові складнощі деякі українські компанії не були готові. Тому якісь будинки певний час залишалися, і навіть зараз залишаються без теплової енергії. Це залежить від того, як спрацювала конкретна компанія", – пояснив Олександр Корчунов.
За його словами, за цей період опалювального сезону вже надійшло близько сотні звернень щодо неякісного теплопостачання. У більшості випадків проблема стосувалася внутрішньобудинкових мереж і цю проблему мають усувати управлінські компанії.
Олександр Корчунов зазначив, що наразі проривів на магістральних мережах не було. Але відключення електрики впливають на ситуацію.
"Зараз складна ситуація з електричною мережею. Планові та аварійні відключення електроенергії є не лише в Чернівцях, а й у всіх регіонах. Є котельні, яким не відключають електроенергію, а є ті, що залишаються без живлення. Великі котельні не вимикаються. Зараз ми не запускаємо генератори, бо на вулиці +10-11 градусів, і це недоцільно. Але при зниженні температури їх буде ввімкнено", – повідомив керівник.
"Теплокомуненерго" має чітко розроблений алгоритм роботи: за кожним об’єктом закріплена відповідальна особа, яка у разі блекауту або пониження температури запустить генератори.
Попри це, як зазначив Олександр Корчунов, генератори працюватимуть лише для підтримки мережі, щоб уникнути замерзання мереж.
"На випадок блекауту протягом двох з половиною годин генератори будуть запущені. Жодних додаткових витрат споживачі не нестимуть, оскільки це витрати підприємства. У міській раді є резервний фонд, який, у разі потреби, теж зможе допомогти. Для мешканців тариф залишається незмінним", - каже Олександр Корчунов.
Під час відключення на тих об’єктах, які вимикаються, було прийнято рішення підняти температуру нагрівання, коли вони працюють. Це дозволяє компенсувати період, коли котельня зупиняється.
"Так намагаємося забезпечити мешканців теплом, щоб вони мінімально відчули перепади температури під час зупинки котельні. Водночас слід враховувати, що існують різні типи котелень. Постійна зміна графіків – справді проблема. Якщо б ми знали, що перша група буде відключена точно о 13:00, графік міг би бути точнішим. Тому у нас є аварійна диспетчерська служба: всі котельні виведені на екран. Ми одразу бачимо, коли котельні відключаються. Як тільки котельні відключилися, ми реагуємо. Відновили електрику – бригада виїжджає. Але фізично об’їхати 90 котелень важко. Ми навіть проаналізували: бригади їздять по колу майже 20 годин. В одній групі включилися, в іншій – відключилися", - пояснює Олександр Корчунов.
Керівник запевняє, що на випадок суворої зими план дій уже розроблений.
"Якщо не буде електроенергії, газу або виникнуть інші проблеми, існують чіткі алгоритми дій, узгоджені з усіма відповідними структурами", – додав він.
Нагадаємо, 4 листопада, згідно з рішенням виконкому, у Чернівцях розпочався опалювальний сезон для населення.
Читайте новини "МБ" у Google News | Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Повернутися назад