Ветеран з порушенням зору протестував доступність безбар’єрного маршруту у Чернівцях

У Чернівцях триває ремонт безбар’єрного маршруту на вулиці Руській – від лікарні швидкої медичної допомоги на Фастівській до Центральної площі. Його створюють у межах флагманського проєкту Міністерства розвитку громад та територій "Рух без бар’єрів". Чернівці стали однією з 15 громад, що увійшли до пілотної програми.
Безбар’єрність маршруту проінспектував ветеран російсько-української війни Андрій Соловко.
Під час одного з бойових вильотів біля Покровська він зазнав тяжкого поранення внаслідок мінометного обстрілу, коли вийшов із бліндажа, щоб підготувати дрон до вильоту. Уже одинадцятий місяць Андрій проходить реабілітацію в різних містах України. Унаслідок поранення він втратив руку та частково зір.
Про те, як Андрій Соловко тестував інклюзивний маршрут та його готовність, пише molbuk.ua.
Мета створення маршруту – забезпечити безбар’єрний рух містом, аби кожна людина могла без перешкод дістатися адміністративних будівель, приватного бізнесу, а також вільно пересуватися вулицями та тротуарами.
Загальна протяжність безбар’єрного маршруту в місті становить 3,7 км.
Роботи тривають на вулиці Руській – у районі вулиць Винниченка, Фастівської та до вулиці Зеленої. Маршрут з’єднає Центральну площу, Навчально-лікувальний центр медичного університету, Лікарню швидкої допомоги та низку об’єктів дозвілля й відпочинку.

Перед початком огляду Андрій Соловко зазначив:
"Мене запросили доєднатися до проєкту, адже я тепер належу до маломобільної групи населення, яка, на жаль, розширюється через війну. До цієї категорії належать не лише військові – такий маршрут потрібен людям, які отримали цивільні травми. Навіть мама з візочком – це теж маломобільна група, яка потребує зручності під час пересування".
Маршрут пролягав від Центру симуляційної медицини БДМУ вулицею Руською до лікарні швидкої медичної допомоги та госпіталю ветеранів на Фастівській. Ремонт ще триває, проте більшість робіт уже завершено. Наразі оновлюють інклюзивний вхід, який потребує розширення, і планують встановити таблички зі шрифтом Брайля.

Далі прямуємо вулицею Руською до зупинки "Вулиця Кишинівська". Тут Андрій відзначив зручність тактильної плитки та занижені бордюри. Водночас інша частина шляху потребує ремонту.
Дочекавшись тролейбуса, вирушаємо до перехрестя вулиць Руської, Фастівської та Винниченка.

Переходимо дорогу – тривають ремонтні роботи, через що є розриті ділянки, насипи, ями, нерівності тротуару та розкидана плитка.
Далі прямуємо до сходів і пандуса, які з’єднують зупинку "Вулиця Фастівська" з лікарнею швидкої медичної допомоги. Пандус складається з кількох відрізків і має невеликі майданчики для зупинок. Він виходить до стихійної парковки на території лікарні. Хоч асфальт місцями пошкоджений, ще більшу небезпеку становить хаотичний рух автомобілів – машини постійно заїжджають і виїжджають. Щоб пройти цю ділянку, доводиться протискатися між щільно запаркованими авто.




Директорка Департаменту систем життєзабезпечення Чернівецької ОВА Тетяна Антонюк зазначила, що в межах проєкту передбачено благоустрій цієї території, зокрема облаштування паркомісць:
"Те, що ви бачили, – не паркувальна зона. Це зона стихійної стоянки. Частину території буде розчищено, щоб забезпечити вільний прохід, у тому числі для людей з інвалідністю".
Під час огляду маршруту схилом по вулиці Фастівській на кріслі колісному рухався чоловік. Усі присутні відзначили, що зробити це йому було непросто.
Заступник міського голови Ігор Крохмаль зауважив:
"Особливість нашого міста – схили. Ми всі побачили, що людям на кріслах колісних складно піднятися пандусом через великий нахил. На цій ділянці ми працювали з підрядником, і він погодив проведення змін. Так опрацьовуємо кожен відрізок".

Після проходження маршруту Андрій Соловко поділився враженнями:
"Для себе відзначив, що плитка справді зручна. Відчув безшовність переходу від пішохідного переходу до тротуару. Є, звісно, місця, де деякі об’єкти ще не готові, але нам пообіцяли, що всі роботи завершать до кінця року.
Через порушення зору я здебільшого орієнтуюся на слух і тростину, тому звернув увагу, що в міському транспорті є озвучення зупинок. Дізнався також, що водії проходили навчання щодо роботи з маломобільними групами.
Ще один момент – контрастність стовпів на тротуарах. На деяких ділянках вони збігаються із кольором фону. Було б добре позначити їх контрастними смугами або колом — так вони стануть більш помітними".

Водночас Андрій зауважив відсутність озвучення на світлофорах:
"Сподіваюся, що наступного разу, коли приїду до Чернівців, пройдуся тими ж об’єктами й оцінив остаточний результат. Моє завдання – як і завдання людини на кріслі колісному – пройти цей маршрут самостійно".
Ігор Крохмаль додав, що Чернівці мають потужну підтримку з боку Офісу Міністерства розвитку громад і територій. На базі міністерства створено ініціативну групу та проєктні офіси, тому кожне урбаністичне рішення узгоджується з фахівцями.
"Нині більшість робіт триває. Частину вже реалізовано, десь завершення – на 90%, а на деяких ділянках роботи лише розпочинаються. Загалом у маршруті передбачено 13 об’єктів.
Ми не говоримо про один пішохідний перехід чи шматок тротуару – це комплексне рішення, яке наближає нас до стандартів безбар’єрності цивілізованого світу".
Загальна сума, передбачена з резервного фонду державного бюджету на реалізацію маршруту, становить 70 мільйонів гривень. За словами Ігоря Крохмаля, наразі освоєно 40 мільйонів.
На цьому етапі маршрут ще не є повністю доступним, адже роботи тривають. Їх планують завершити до кінця року.
"У більшості випадків ми не задоволені темпом, хотілося б швидше, але, знову ж таки, усе залежить від багатьох факторів", – додав Крохмаль.








Читайте новини "МБ" у Google News | Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Повернутися назад