DataLife Engine > Новини Чернівців / освіта / топ новини > «З учнями треба бути на одній хвилі»: вчитель із Чернівців утретє ввійшов до півсотні кращих

«З учнями треба бути на одній хвилі»: вчитель із Чернівців утретє ввійшов до півсотні кращих

«З учнями треба бути на одній хвилі»: вчитель із Чернівців утретє ввійшов до півсотні кращих


Троє буковинських педагогів увійшли в топ-50 Global Teacher Prize Ukraine 2025. Півфіналістами премії з Чернівецької області стали:
Микола Попадюк – учитель історії, громадянської освіти та правознавства Чернівецького ліцею №10. Пан Микола уже втретє потрапляє до списку 50 вчителів за версією конкурсу (2021, 2024 та 2025 роки).



Олексій Попович – директор, вчитель історії, громадянської освіти та правознавства Вашківецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені І. Бажанського. Освітянин у списку кращих педагогів України опиняється вже вдруге поспіль.



Марина Білоголовко – заступниця директора з навчально-виховної роботи (початкова школа), вчителька англійської мови Чернівецького ліцею № 8 імені Т. Шевченка.



Освітянину Миколі ПОПАДЮКУ – 29 років. Окрім викладання у школі, він також є тренером, ведучим і проєктним координатором онлайн-курсів і програм. Був директором програми ENGin в Україні у 2020-2024 роках. Упродовж 2023-2024 років був обраний молодіжним делегатом України до ООН.

Про те, як стільки всього вдається, та яким має бути сучасний вчитель, Микола Попадюк поміркував в інтерв’ю для "МБ".



"Вперше на конкурс номінував учень"

– Пане Миколо, як вам вдалося вже втретє потрапити до півсотні кращих педагогів країни?

– У 2019 році мене вперше номінував на цей конкурс мій учень. Я заповнив заявку, але тоді не потрапив до півсотні. Ми разом із колегами очікували оголошення результатів. Дехто з них пройшов до півфіналу. Тоді я зрозумів, що це премія не для особливих, а для звичайних учителів. І якщо я не потрапив цього разу, то, можливо, ще не прийшов мій час, треба далі працювати над собою.

У 2021 році я таки опинився у п’ятдесятці, а згодом і трійці найкращих учителів громадянської освіти, трійці "ровесників Незалежності". До півфіналу пройшов у 2024 році й нині.

Для мене це не означає втретє отримати підтвердження, що я молодець. Це втретє побачити, що я став на нову, вищу сходинку свого професійного шляху.

– Наскільки важлива для вас перемога у конкурсі?

– До результатів ставлюся вельми виважено. Якщо потраплю цього року до фіналу, чудово. Не потраплю, отже, ще є над чим працювати.

"Учнів треба готувати до викликів майбутнього"

– У чому ваш секрет успіху?

– Немає жодного секрету. Просто треба працювати з учнями на рівних, бути на одній хвилі, не протиставлятися їм. Прикладом демонструвати громадянську свідомість, ділитися досвідом.

У будь-яких речах, які стосуються освіти, завжди намагаюся шукати практичність, формувати цінності, вміння, навички.
Ми можемо знати багато історичних подій, дат, формул. А на виборах голосувати так, що потім соромно. Або ж під час війни поводитися не так, як це мають робити свідомі громадяни.

Вважаю, нам треба не лише вчити учнів боротися з труднощами, які є нині (екологія, війна). Варто їх готувати до викликів, які ще не сталися. Бо після нашої перемоги вони обов’язково постануть. Ми вже бачимо ці тенденції: глобалізація, переселення, міграція. Тому наше завдання – готувати учнів до завтра, а не до вчора.


Фото із фб-сторінки Миколи Попадюка

– У вас стільки різноманітних проєктів!

– Моя основна діяльність – учительська. Але завжди хочеться виходити за межі, привносити щось в освіту. Коли я більше займався дипломатичною діяльністю, поєднуючи її з роботою у школі, іноземці не могли повірити, що я одного дня виступав в асамблеї ООН, а іншого повертався в Україну, бо в мене уроки.

Працюю також із учителями, веду багато тренінгів, керую національними програмами. Чотири роки був директором міжнародної програми. З нуля ми дійшли до сорока тисяч учасників, які будують культурний діалог з іноземцями і вивчають англійську.
Пишаюся тим, що завдяки співпраці з компанією Google почав впроваджувати цифрові технології в освіту ще до пандемії.



"Сучасна молодь вміє відстояти своє"

– Що все ж таки вас тримає у школі?

– Мене про це часто запитують. В освіти є один недолік: чимало законів, документів пишуть не практики, а чиновники, які не знають, як відбувається викладання в класі. Я ж завдяки роботі в школі маю змогу побачити, чи сприймають учні конкретний освітній матеріал належно. Бачу, чим живуть діти.

– Якою, за вашими спостереженнями, є сучасна молодь?

– Учителі зазвичай кажуть про кожне покоління школярів: "Ці учні вже не такі, як колись". Звісно, всі наступні покоління відрізняються від попередніх. І нинішня молодь справді інша. Ми нещодавно бачили, як суспільство відреагувало на спробу влади фактично скасувати незалежність антикорупційних органів. На протести вийшли школярі, студенти. Бачив серед них і своїх учнів.

Те, що ми свого часу відстоювали на Майдані, під час Революції гідності, для нинішніх школярів уже є основою основ. Для них уже не може бути по-іншому. Тож, гадаю, за останні кілька тижнів усі зрозуміли, що сучасна молодь вміє і буде відстоювати своє.

Чи впливає на школярів війна? Так. Чи можна це помітити? Не завжди. Та ми будемо бачити ці наслідки далі. Нас чекає складний виклик – працювати з людьми, які виросли в умовах війни... Та впевнений, що це у жодному разі не є втрачене покоління.



Довідка

Global Teacher Prize Ukraine — національна премія, метою якої є відзначення внеску педагогів в освітній процес і розвиток суспільства.

Першого вересня організатори оголосять десять фіналістів премії, а четвертого жовтня у прямому етері національного телемарафону вся країна дізнається ім’я головного переможця премії, який отримає мільйон гривень на власний освітній проєкт.

Буковинці вже ставали переможцями Global Teacher Prize Ukraine. Зокрема, у 2017 році головну нагороду конкурсу здобув учитель фізики та астрономії Чернівецького ліцею № 1 Пауль Пшенічка.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram



Повернутися назад