додати в закладки
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець Вхід через ВКонтакте
Головна Здоров'я Тури з Чернівців Весілля Бізнес каталог Блоги Досьє Досьє - відомі люди Чернівців Афіша Фото Відео

Ваше здоров'я » Публікації

Як запобігти розумовій відсталості в Чернівецькій області

На підставі отриманих результатів проведених досліджень працівниками кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології імені С. М. Савенка БДМУ запропоновано комплекс заходів з профілактики цієї патології в регіоні.
1. Проведення серед населення санітарно-просвітницької роботи з роз’ясненням причин психічного недорозвинення в дітей і в першу чергу:
• ролі здоров’я батьків для народження повноцінних нащадків;
• небезпеки інфекційних захворювань, травм, інтоксикацій, паління, алкоголізму, токсико- і наркоманій, соматичних захворювань та інших шкідливостей у матері під час вагітності;
• значення близькородинних стосунків, великої різниці у віці між батьками, пізнього вступу батьків у шлюб, пізнього віку матері при народженні дитини у виникненні РВ.
2. Організація й широке впровадження медико-генетичного консультування, направленого на попередження народження дітей з тяжкими ураженнями головного мозку:
• визначення прогнозу народження хворої дитини;
• роз’яснення вірогідності такої події батькам, які звернулися за порадою;
• організація пренатальної діагностики спадкових захворювань з допомогою відповідних досліджень медичної генетики.
3. Організація профілактичної роботи жіночої консультації з розробкою заходів, направлених не тільки на збереження вагітності, але й на забезпечення повноцінних умов для розвитку плода, які повинні включати:
• обов’язкове дослідження крові на реакцію Васермана;
• обов’язкове дослідження крові на СНІД;
• проведення реакції зв’язування комплементу й шкірно-алергічної реакції на токсоплазмоз;
• проведення регулярних досліджень крові та сечі на цукор;
• дослідження крові батьків на відповідність за резус-фактором;
• попередження виникнення різних ендогенних та екзогенних шкідливостей у пренатальному періоді (гестозів вагітності, соматичних захворювань у матері, різних хімічних і медикаментозних інтоксикацій, паління, алкоголізації, токсико- і наркоманій, інфекцій).
4. При виявленні гестозів вагітності чи соматичних захворювань у вагітних необхідно зразу ж починати їх лікування.
При цьому важливо обговорити з вагітною жінкою доцільність збереження даної вагітності при патології щитоподібної залози, вірусних захворюваннях, токсоплазмозі, сифілісі, СНІДі, особливо в першому триместрі вагітності. У таких випадках краще запропонувати жінці народити дитину після лікування та поліпшення стану її здоров’я.
5. Проведення під час пологів правильних заходів з попередження асфіксій і травм новонароджених.
6. Організація в ранньому періоді життя дитини (у перші 3 роки):
• старанного спостереження за дітьми, які перенесли гемолітичну хворобу, пологову травму, асфіксію та інші тяжкі хвороби, своєчасне проведення відповідних лікувальних заходів і заходів з догляду за такою дитиною;
• застосування обмінного переливання крові новонародженим при резус-конфлікті матері і плода;
• масового обстеження новонароджених на фенілкетонурію та гіпотиреоз з наступним проведенням патогенетичної терапії;
• пепередження черепно-мозкових травм та інфекційних захворювань у новонароджених та дітей раннього віку;
• своєчасного проведення різних досліджень стану організму дитини з метою раннього виявлення причин відставання її в психічному розвитку.
7. Проведення психолого-педагогічної та соціально-розвивальної корекції.
Ці види корекції повинні включати використання різних програм навчання для ранньої соціально-педагогічної адаптації дітей, які зазнали впливу різних шкідливостей у пренатальному, натальному та постнатальному періодах. Корекційно-виховна робота має проводитися з раннього дитинства в сім’ях, спеціалізованих дитячих садках для дітей з порушенням мови і слуху, допоміжних школах та будинках-інтернатах з акцентом на корекцію провідного дефектного ланцюга, навчання руховим навичкам і самообслуговування, що підвищує активність дитини, спонукає до розвитку мови та індивідуальних здібностей. Необхідно розвивати й здібності дитини до цілеспрямованої діяльності (навчальної, ігрової, трудової) з використанням позитивних стимулів заохочування.
Психо-корекційна робота має включати також такі основні її види, як індивідуальна та групова психологічна корекція, консультативна робота із сім’єю, завданням якої є компенсація наявних порушень у розвитку дитини, поліпшення функції психічних процесів, допомога у вирішенні внутрішньоособистісних конфліктів. Враховуючи негативні явища суспільного життя української нації (пропаганда на телебаченні і в побуті насильства, розпусти, уживання психоактивних речовин тощо) зусилля фахівців повинні бути спрямовані на оздоровлення сімейно-побутової ситуації, встановлення доброзичливих мікросоціальних контактів у школі та поза її межами. Проведення такої роботи, а також постійний контроль з боку батьків та вчителів за позакласною діяльністю дітей і підлітків будуть сприяти формуванню у них відповідних інтересів і направлених трудових установок, що покращить їх соціальну адаптацію.
Для усунення такого чинника ризику виникнення РВ у населення Чернівецької області як дефіцит йоду на території проживання хворих, нами запропоновано "Методику профілактики розумової відсталості" у вигляді прийому жінкою:
• йодиду калію 200 мкг (1 табл.) кожен день, після їжі, запиваючи водою, з перших днів і впродовж усієї вагітності, а також під час годування дитини грудьми;
• риб’ячого жиру в капсулах по 200 мг 1 раз в день, щоденно, під час їжі, з перших днів і впродовж усієї вагітності, а під час годування дитини грудьми по 300 мг 1 раз в день, щоденно, під час їжі;
• фолієвої кислоти в таблетках по 0,5 мг (1/2 табл. в дозі 1 мг) 1 раз в день, щоденно, після їжі, у першому триместрі вагітності, а під час годування дитини грудьми у перших 3 міс. після її народження по 0,333 мг (1/3 табл. в дозі 1 мг) 1 раз в день, щоденно, після їжі.

Василь ДЕРКАЧ, доцент кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології імені С. М. Савенка БДМУ
0 429
2-03-2015, 12:00

Теги -
Новини по темі:{related-news}
Новини партнерів:
Погода, Новости, загрузка...
Загрузка...
Чим небезпечний цукровий діабет?
Наталія ПАШКОВСЬКА, завідувач кафедри клінічної імунології, алергології та ендокринології БДМУ
Смачні рецепти