– Розпочали у вересні, й за три місяці мости вже фактично готові,– розповідає майстер дільниці Георгій Капутя, який за своє життя звів сотні мостів у всій Україні. – Було нелегко, адже мешкаємо у вагончиках, та маємо щастя, що потішила погода, яка дала можливість завершити будівництво. Освоєно 2,5 мільйона гривень, обидві споруди підняли на висоту 3,5 метра, саме настільки, щоби жодна повінь не знесла. Бо коли мости низькі, пливуча деревина б’є з розгону в остови й миттю руйнує. Раніше ставили залізничні платформи, але вони надійні лише на переході дрібних потічків.
Щороку потоки і гірські річечки від затяжних дощів перетворюються на руйнівну силу, яка зносить усе, що зустрічається на її шляху. Ще й нині на берегах можна побачити замулене каміння й винесені з лісових хащ на початку літа деревину й різне сміття.
– Та найгірше те, що повінь руйнує дороги і зносить мости, – скаржиться голова Путильської райдержадміністрації Володимир Луканюк. – А без них люди не можуть дістатися на роботу чи до лікарні, а діти до школи.
Нині в районі є 50 дерев’яних мостів, які потрібно поміняти на стійкі металобетонні конструкції, а в 25-ти населених пунктах з 51-го маємо погані дороги, які теж треба ремонтувати. Залучаємо місцеві кошти, за які вже звели один міст методом так званої народної будови. Однак цього замало. Тому дуже вдячні Службі автомобільних доріг області, яка у нас ремонтує дороги і будує добротні мости.
Чого лише вартують два переходи на автомобільній дорозі Дихтинець – Гробище. Там мостобудівники звели не лише бетонні мости, але й проклали ще й 320 метрів бар’єрного огородження.
Як каже голова райради Андрій Дутчак, після цього слід очікувати тут на будівництво житлових будинків, бо тепер населення має можливість без труднощів доправити сюди різні будматеріали.
– Інтенсивно працювали ми й на спорудженні автомобільної дороги Путила – Паркулина,– розповідає начальник Путильського райавтодору Володимир Мицька. – Загальна вартість виконаних робіт становить майже 5,9 мільйона гривень. Наприкінці жовтня ввели в експлуатацію першу ділянку цієї дороги протяжністю два кілометри. Нині на другій ділянці дороги звели ще один міст вартістю 929 тисяч гривень. Загальна ж вартість будівництва другої ділянки дороги Путила – Паркулина становитиме майже півмільйона гривень. Якщо будуть кошти, дорога наступного року буде готова.
– Усе впирається в кошти, – резюмує начальник Служби автомобільних доріг області Роман Майор.– Скажімо, з 5,6 мільйона гривень, запланованих нинішнього року на капітальний ремонт доріг місцевого значення, 5,5 мільйона довелося направити на ліквідацію наслідків паводків попередніх років. А через недофінансування загальний стан цих шляхів погіршується. До цього додам, що червневою повінню, за експертним висновком Мінбуду, дорогам державного рівня в області завдано збитків на 14,8 мільйона гривень. Виділили ж нам з резервного фонду Кабміну вчетверо менше. Тому доводиться брати кредити, використовувати кошти служби і сподіватися, що їх нам повернуть.
26-12-2006, 14:06
0
1 523